عکس رهبر جدید
درس و عبرت‌آموزی از هشت سال دفاع مقدس
درج نام و یاد شهدای گرانقدری چون شهید حججی و شهید سلیمانی و... در کتاب‌های درسی چه اهمیتی دارد؟

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی؛ فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش تاریخ از گروه مجلات علوم انسانی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

«باید وجه اسوگی و اسوه‌گیری از دفاع مقدس را برای نسل امروز مطرح کنیم. در دفاع مقدس، علی‌رغم آنکه 34 کشور در مقابل ما بودند، هم هویت جغرافیایی و هم هویت دینی ما حفظ شد.» این مطالب بخشی از گفت‌وگوی رشد آموزش تاریخ با دکتر محمدرضا سنگری است. وی در این گفت‌وگو با عنوان «درس و عبرت‌آموزی از هشت سال دفاع مقدس» درباره رویکردهایی که در کتاب‌های درسی دوره‌های مختلف تحصیلی برای حفظ و ماندگاری خاطرات دفاع مقدس باید دنبال کرد، سخن گفته است.

در هشتاد و یکمین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی مطالبی در حوزه آموزش تاریخ، تاریخ محلی، تاریخ اسلام، تاریخ ایران باستان، شخصیت‌ها و مقالاتی از دبیران تاریخ به همراه معرفی آثار اندیشمندان تاریخ و اخبار این حوزه منتشر شده است. معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در این شماره از رشد آموزش تاریخ مطالبی چون: گرامیداشت مناسبت‌های دینی و ملی، درس و عبرت‌آموزی از هشت سال دفاع مقدس، بازتاب تاریخ اجتماعی در تاریخ‌نامه‌های محلی ایرانی، شهر تهران در گذر از قاجار به پهلوی، درباره تألیف کتاب‌های درسی تاریخ، سفرنامه‌نویسی در متن تمدن اسلامی، معرفی و شناخت حاکمان مکه، عقاید و سبک زندگی مردم در دوره هخامنشیان، تأملی در زندگی علمی استاد جهانگیر قائم‌مقامی، معرفی کتاب سلام بر ابراهیم را می‌خوانند.

 

فایل PDF و نسخه چاپی فصلنامه‌‌های تخصصی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.


منبع: رشد آموزش تاریخ؛ شماره ۸۱
تعداد بازدید : ۵۲۸
کد خبر : ۴,۰۹۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید