عکس رهبر جدید
ترور دانشمندان مسلمان در هفتاد سال اخیر
این وحشت‌افکنی‌ها اختصاص به ایران ندارد و دانشمندان جهان اسلام را در بر می‌گیرد و نشان‌دهنده برنامه‌ای حساب‌شده از سوی دشمنان جهان اسلامی برای جلوگیری از پیشرفت علمی مسلمانان و عقب نگه‌داشتن آن‌ها است.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش معارف اسلامی از گروه مجلات علوم انسانی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

در یکصد ‌و نوزدهمین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی مطالبی در حوزه اندیشه اسلامی، پاسخ‌ به سوالات اعتقادی دانش‌آموزان، بررسی آیات قرآن، پرسش و پاسخ پیرامون غدیر، تمدن نوین اسلامی، فطرت‌گرایی توحیدی، تفسیر قرآن کریم، منطق، و فلسفه منتشر شده است.

در این شماره از رشد آموزش معارف اسلامی در حوزه دشمن‌شناسی، مطلبی با عنوان «ترور دانشمندان مسلمان در هفتاد سال اخیر» از دکتر محمدمهدی اعتصامی منتشر شده است. این مقاله نشان می‌دهد که این وحشت‌افکنی‌ها (ترورها) اختصاص به ایران ندارد و دانشمندان جهان اسلام را در بر می‌گیرد و نشان‌دهنده برنامه‌ای حساب‌شده از سوی دشمنان جهان اسلامی برای جلوگیری از پیشرفت علمی مسلمانان و عقب نگه‌داشتن آن‌ها است. این وحشت‌افکنی‌ها بیشتر متوجه دانشمندانی است که دانش آن‌ها می‌تواند به قدرتمندی جهان اسلام منجر شود و موقعیت کشورهای اسلامی را در برابر استکبار جهانی استحکام بخشد.

معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در این شماره از رشد آموزش معارف اسلامی مطالبی چون: کاهش فرزندآوری و بحران تربیتی، بررسی آیه 186 سوره بقره، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، مسیر پاسخ‌گویی به پرسش‌های اعتقادی دانش‌آموزان، تأثیر عقلانیت تمدنی بر الغای ترمیدور در فرایند انقلاب اسلامی از منظر اندیشه سیاسی حضرت آیت‌ﷲالعظمی خامنه‌ای(مد ظله‌العالی)،تحلیل محتوای درس سوم کتاب فلسفه پایه یازدهم،کتاب‌های فلسفه و منطق در بوته نقد و نظر، سیر تاریخی عصمت در ادیان الهی، روش تدریس خلاقانه سنت امداد عام الهی، نقد عقلانیت و معنویت تجددگرا،فقیه در قامت حاکم جامعه اسلامی، ترور دانشمندان مسلمان در هفتاد سال اخیر،«قوّامیّت» مرد، اتحاد عاقل و معقول و... را می‌خوانند.

 

فایل PDF  و نسخه چاپی فصلنامه‌‌های تخصصی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

 


منبع: رشد آموزش معارف اسلامی؛ شماره ۱۱۹
تعداد بازدید : ۶۱۲
کد خبر : ۴,۰۸۷
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید