عکس رهبر جدید
نقش آموزش جغرافیا در تقویت ساحت‌های تربیت شش‌گانه
جدیدترین شماره فصلنامه «رشد آموزش جغرافیا» به معرفی ساحت‌های شش‌گانه تربیتی با توجه به فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و نقش جغرافیا در تقویت هریک از این ساحت‌ها پرداخته است.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی؛ فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش جغرافیا از گروه مجلات علوم انسانی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

در یکصد و سی‌ودومین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی مطالبی در حوزه جغرافیا و اسناد بالادستی، آموزش جغرافیای سیاسی، جغرافیای تاریخی، فناوری‌های نو، آموزش جغرافیا، معرفی منابع جغرافیایی، گزارش و گفت‌وگو منتشر شده است.

در این شماره از رشد آموزش جغرافیا در حوزه جغرافیا و اسناد بالادستی، مطلبی با عنوان «نقش آموزش جغرافیا در جهت‌دهی و تقویت ساحت‌های شش‌گانه تربیت» به قلم دکتر محمود معافی منتشر شده است. نویسنده در این مقاله پس از معرفی ساحت‌های تربیتی، به تفضیل نقش جغرافیا در هریک از این ساحت‌ها را توضیح داده است.

معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در این شماره از رشد آموزش جغرافیا مطالبی چون: تأملی بر فرصت‌های کارآفرینی در علم جغرافیا، نقش آموزش جغرافیا در جهت‌دهی و تقویت ساحت‌های تربیت شش‌گانه، لزوم اصلاح یک مفهوم در کتاب‌های درسی جغرافیای پایه دهم و یازدهم، گفت‌وگو با یک شاعره اهل جغرافیا، جغرافیای تاریخی فلات ایران در دوره هخامنشیان، چالش‌های تدرس برخط در جغرافیا، معرفی منابع جدید جغرافیایی، گزارش چهارمین همایش معلمان جغرافیا در تهران، آشنایی دانشجو ـ معلمان با گرایش‌های مختلف جغرافیا و گزارشی از وبینار فرونشست در کلان‌شهر تهران و منابع آب‌های زیرزمینی را می‌خوانند.

فایل PDF و نسخه چاپی فصلنامه‌‌های تخصصی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

رشد آموزش جغرافیا؛ شماره ۱۳۲. بهار ۱۴۰۱

 


منبع: رشد آموزش جغرافیا؛ شماره ۱۳۲
تعداد بازدید : ۶۹۰
کد خبر : ۴,۰۲۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید