عکس رهبر جدید
متن بیانیه پایانی بیستمین نشست معاونان آموزشی استان‌ها و نمایندگان مجلات رشد منتشر شد
در بیانیه پایانی بیستمین نشست معاونان آموزشی استان‌ها و نمایندگان مجلات رشد که در مشهد مقدس برگزار شد بر پیشرفت و گسترش کمی و کیفی در تولید و انتشار نشریات رشد تأکید شده است.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، در این نشست پیش‌نویس «شیوه‌نامه اشاعه مجلات رشد» در اختیار اعضاء قرار گرفت تا پس از جمع‌بندی نظرات و دیدگاه‌ها، مبنای عمل برای این امر مهم و حرکت گسترده و اثرگذار قرار گیرد.

متن بیانیه پایانی بیستمین نشست معاونان آموزشی استان ها و نمایندگان مجلات رشد به شرح زیر است:

 
بسم‌الله الرحمن الرحیم

به نام خداوند حکیم، علیم و بصیر که مربی همه مخلوقات است

گرد هم آمدیم تا به عنوان نمایندگان خانواده بزرگ نشریات رشد در سراسر کشور، بر نقش مهم و اثرگذار خود در تعامل سازنده با اعضای خانواده رشد، با یکدیگر هم‌پیمان شده و با هم‌اندیشی، در راستای تحول در نظام جمهوری اسلامی ایران در بستر مجلات رشد، اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در عرصه‌ای که توفیق خدمت یافته‌ایم،‌ دنبال کنیم. مجلات رشد که از مهم‌ترین رسانه‌های وزارت آموزش و پرورش هستند، به عنوان بخشی از بسته‌های تربیت و یادگیری در ارتقاء کیفیت، طراوت و پویایی نظام تعلیم و تربیت کشور نقش مهمی دارند. این مجلات در سه گروه دانش‌آموزی، بزرگسال عمومی و تخصصی بیش از چند دهه تولید و منتشر شده‌اند.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی مأموریت داریم در جهت پیشرفت و گسترش کمی و کیفی تولید و انتشار این نشریات آموزشی ـ تربیتی به صورت گسترده‌تر در سراسر کشور، هر ساله گرد هم‌ آمده و با بیان دیدگاه‌ها و تجربیات خود برای بهره‌مندی هرچه بیشتر دانش‌آموزان، معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان آموزشی و تربیتی، بستر مطلوب را فراهم آوریم.

بیستمین نشست سراسری نمایندگان مجلات رشد در مرداد ماه سال 1401 با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی لطیفی، رئیس محترم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر محمدصالح مذنبی، مدیرکل محترم دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، معاونان محترم آموزشی و نمایندگان محترم نشریات رشد در سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد و بندهای زیر مورد تأکید حاضرین در این نشست می‌باشد. با اعلام رسمی آن در پایان برنامه، هماهنگی‌های لازم در جهت تحقق آن‌ها صورت خواهد پذیرفت:

1. فرایند انتشار مجلات رشد از ستاد تا سطوح استانی، سرعت و نظم بیشتری خواهد گرفت و مخاطبان مجلات رشد دانش‌آموزی و عمومی، حداکثر تا پایان هفته اول هر ماه، مجلات خود را دریافت نمایند.

2. با توجه به قرار گرفتن در دوران پساکرونا و حضوری شدن مدارس لازم است با جذب گسترده مخاطبان توسط نمایندگان محترم، پوشش استانی حداقل 40 درصدی در گروه مخاطبان دانش‌آموزی و 20 درصدی در گروه مخاطبان مجلات بزرگسال را شاهد باشیم.

3. نمایندگان استان‌ها در صورت صلاحدید می‌توانند ویژه‌نامه‌‌های استانی پیوست مجلات رشد را پیشنهاد دهند و پس از آن می‌توانند برنامه‌ریزی محتوایی و اجرایی دقیق و تأیید نهایی تولید و انتشار  ویژ‌ه‌نامه را در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی دنبال نمایند.

4. پشتیبانی محتوایی و اجرایی از مجلات رشد در جهت پیشرفت بهتر و بیشتر در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و ادارات کل آموزش و پرورش ـ که نقش مهمی در تعمیق و ترویج این مجلات دارند ـ ضروری است. از این رو لازم است دست‌اندرکاران تولید و انتشار این مجلات در ستاد و مراکز استان‌ها با تعاملات گسترده خود علاوه بر تعمیق فعالیت‌های فرهنگی مرتبط، میزان اثربخشی این مجلات را در میان مخاطبان خود افزایش دهند.

5. پیش‌نویس «شیوه‌نامه اشاعه مجلات رشد» در اختیار حاضرین در نشست قرار گرفت تا پس از جمع‌بندی نظرات و دیدگاه‌های خود در تکمیل و اصلاح نهایی آن کمک رسانند. این شیوه‌نامه مراحل تصویب خود را طی نموده و در دوره‌های آینده مبنای عمل برای این امر مهم و حرکت گسترده و اثرگذار قرار خواهد گرفت.

در پایان تصریح می‌شود موارد فوق بخشی از نکاتی بود که در جلسات برگزار شده در تاریخ سوم و چهارم مردادماه 1401 بیان شده است. مباحث مطرح شده در این نشست به صورت مبسوط در سالنامه رشد منعکس خواهد شد.
 
ربّنا تَوَفَّنا مُسْلِمًا وَأَلْحِقْنا بِالصَّالِحِینَ

بیستمین نشست معاونان آموزشی استان‌ها و نمایندگان مجلات رشد

مشهد مقدس  ـ مرداد 1401

 


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۶۳۹
کد خبر : ۳,۹۹۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید