عکس رهبر جدید
مبانی سازمان‌دهی محتوای آموزش فلسفه در رشد آموزش معارف اسلامی
جدیدترین شماره فصل‌نامه «رشد آموزش معارف اسلامی» در حوزه برنامه درسی، با اشاره به ضرورت توضیح امور فلسفی، روان‌شناختی و اجتماعیِ تأثیرگذار در یادگیری فلسفه پیش از آموزش فلسفه، به بحث مبانی سازمان‌دهی محتوای آموزش فلسفه پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، یکصدوهفدهمین شماره فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش معارف اسلامی از گروه مجلات علوم انسانی رشد، به‌عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری، در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

در آخرین شماره از این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی در سال تحصیلی 1401- 1400 (دوره سی‌وچهارم)  به سردبیری دکتر محمدمهدی اعتصامی، علاوه بر مطلب سازمان‌دهی محتوای آموزشی در علوم انسانی، با تأکید بر آموزش فلسفه به قلم دکتر فخری ملکی، مطالبی در حوزه آموزش، پاسخ‌های جدید، تفسیر قرآن، فقه پویا، گام دوم انقلاب اسلامی و برنامه درسی فلسفه و منطق منتشر شده است.

معلمان، دانشجومعلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در این شماره از رشد آموزش هنر مطالبی با عنوان‌های: «فرق میان ضروری و هدف، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ، پیش‌نیازهای پاسخ‌گویی به پرسش‌های اعتقادی، گزیده‌های تربیتی تفسیر قرآن کریم، ضرورت پژوهش در فقه بازی‌های رایانه‌ای، برگزیده‌ای از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، برهان فارابی پنجره‌ای عقلانی برای ملاقات با خداوند، الهیات تنزیهی، احساس مسئولیت معلمی و محبت الهی به بندگان» را می‌خوانند.

این گزارش حاکی است، از پاییز 1400 نسخه پی‌دی‌اف  و نسخه چاپی فصلنامه‌‌های تخصصی در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد به اینجا بروید.


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۴۹۹
کد خبر : ۳,۹۳۴
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید