اولین شماره ماهنامه رشد تکنولوژی آموزشی سال تحصیلی جدید (پی در پی ۲۶۵، مهرماه ۱۳۹۶) با فهرست مطالب زیر منتشر شد:
یادداشت سردبیر
ـ شناخت در هر کاری مقدم بر اجراست/ عادل یغما
تبیین تکنولوژی آموزشی و پداگوژی
ـ نگرش علوم یادگیری در سنجش برنامههای آموزشی/ علیرضا فروزندهمهر
ـ استقلال در یادگیری/ ترجمه و تألیف: محمد هاشمی
کاربرد تکنولوژی آموزشی
ـ کاربرد فناوری در کلاس درس/ سوسن بالغیزاده
ـ ابزارهای آموزش برخط: نکتههای کاربردی/ محمد مجدم
طراحی و تولید برنامهها، مواد و وسایل آموزشی
ـ طراحی آموزشی مبتنی بر رویکردهای تلفیقی- جای پای یادگیری تلفیقی در مدرسه/ لیلا سلیقهدار، مریم دلاور
ـ جریان همرفتی یا کنوکسیون/ فاطمه شهزادی
پژوهش و نوآوری
ـ تجربهای برای پیشرفت دانشآموزان دیرآموز/ بتول صافی نجفآبادی
ـ رشد حرفهای معلم از طریق همیاری در یادگیری/ ترجمه احمد شریفان
تکنولوژی آموزشی و مدیریت یادگیری
ـ تبیین مدیریت یادگیری در نظامهای نوین رایانهای/ فرخلقا رئیسدانا
ـ یادگیری بر پایه پروژه/ صبا اصیلی، سروش حکیمی
ـ شیوههای مدیریت کلاس درس/ کیوان قیسوندی
خبر و اطلاعرسانی
ـ معرفی کتاب: ساز و کارهای مدیریت در آموزش/ فرناز بابازاده
ـ گفتوگو با «مااوریسیوپاتینواسودو» قصهگوی کلمبیایی: قصهگویی تکنولوژی تدریس ماندگار است/ محمد حسین دیزجی
ـ آیا میدانید که: برخی آموزهها در حوزههای یاددهی ـ یادگیری، برنامهریزی و برنامه درسی
ـ گزارشی از نمایشگاه دائمی آثار هنرجویان هنرستان قدس منطقه ۶ تهران- اثر وسعت دید در تقویت احساس/ محمدحسین دیزجی
مناسبتهای تاریخی مهر ۱۳۹۶
آموزههای تربیتی و فرهنگی
ـ انسان دشمن ناشناختههای خود/ جعفر ربانی
ما و خوانندگان
شماره جدید ماهنامه رشد تکنولوژی آموزشی، در ۴۸ صفحه و به قیمت ۱۱ هزار ریال چاپ و توزیع شده است.