عکس رهبر جدید
تغییر نگرش، گام اول تحول در آموزش‌ و پرورش
عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با «رشد معلم» عنوان کرد

«تغییر نگرش»، گام اول تحول در آموزش‌وپرورش است که باید در همه‌ی حوزه‌ها اتفاق بیفتد؛ تغییر نگرش معلم، مدیر و همه همکاران نسبت به محیط مدرسه، دانش‌آموز و...

آقای عبدالوحید فیاضی، مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش استان مازندران در گفت‌وگو با جدیدترین شماره‌ی ماهنامه رشد معلم ضمن بیان این مطلب، گفت: «اگر خوب به دور و برمان نگاه کنیم، می‌بینیم گاه اداره، مانع کار مدرسه است. باور کنید! یعنی اگر مدیر مدرسه را به حال خودش رها کنیم، بهتر کار می‌کند. گاه مدیر نمی‌گذارد معلم خوب کار کند و یک اهرم کنترل‌کننده و بازدارنده برای معلم می‌شود.»
وی افزود: «ما باید به دانش‌آموز بگوییم اشکال ندارد، اگر گزینه‌ای را خطا زدی، باید اشتباه کنی تا علتش را پیدا کنی تا دوباره اشتباه نکنی. اما خودمان، مدیرانمان و همکارانمان این میدان را نمی‌دهیم. همیشه می‌خواهیم براساس استانداردهایی عمل کنیم که محقق هم نمی‌شود. نوع نگرش را باید عوض کرد.»
آقای فیاضی در این گفت‌وگو، به توضیح مسائل دیگری مانند جایگاه مجلات رشد در نظام آموزش‌وپرورش، کیفیت آموزش‌وپرورش استان مازندران، بافت اقتصادی ـ اجتماعی این استان، نقش مردم استان مازندران در دفاع مقدس، توسعه‌ی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای مازندران، کسب مقام سوم رتبه کنکور سراسری توسط دانش‌آموزان استان مازندران و... پرداخته است که می‌توانید متن کامل آن را در آخرین شماره‌ی ماهنامه‌ی رشد معلم، شماره 6، اسفندماه 1389، ببینید.

تعداد بازدید : ۱,۷۲۲
کد خبر : ۲۱۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید