عکس رهبر جدید
استاد محمود فرشچیان: نقاشی راه‌گشای شکوفایی ذهن و خلاقیت دانش‌آموزان است
در گفت‌و‌گو با فصلنامه‌ی «رشد آموزش هنر» عنوان شد

هنر نقاشی باید در مدارس تقویت شود. دانش‌آموزان برای تقویت قوه‌ی خلاقیت و ابتکار خودشان می‌توانند از هنر نقاشی به‌خوبی بهره ببرند.
«استاد محمود فرشچیان» در گفت‌وگو با فصلنامه‌ی رشد آموزش هنر، ضمن بیان این مطلب، افزود: «این‌که دانش‌آموزان در چه رشته‌ای ادامه تحصیل می‌دهند، اهمیتی ندارد. مهم هنر و از جمله هنر نقاشی است که الهام‌بخش و تقویت‌کننده‌ی قوه‌ی خلاقیت و ابتکار آن‌ها خواهد بود. به نظر من، هنر نقاشی برای شکوفایی ذهن و خلاقیت دانش‌آموزان بسیار راه‌گشاست.»
استاد فرشچیان در ادامه به ضرورت جدی گرفتن آموزش هنر و نقاشی از سوی معلمان اشاره کرد و گفت: «معلمان هنر و نقاشی، این هنر را باید جدی‌تر بگیرند و با علاقه‌مندی بیشتری به آموزش دانش‌آموزان بپردازند و ساعات بیشتری را برای هنر نقاشی اختصاص دهند تا شاهد رشد و شکوفایی ذهن دانش‌آموزان باشند.»
وی افزود: «هنر ایرانی، در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد؛ زیرا از هنرهای اصیل و باستانی ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی بسیار استقبال می‌شود و به این آثار، فراوان توجه می‌شود؛ به‌ویژه هنر نقاشی که هر روز به سطح جایگاه‌اش در جهان افزوده می‌شود. نقاشی ایرانی بیش از آن‌که با طبیعت مأنوس و وابسته باشد، دل‌بسته‌ی گسترش اندیشه و عالم نامحسوس است که بی‌نهایت خیال را به حالتی دلپذیر تجلی و شکل می‌دهد.»
معتقدم که مجلات رشد، به‌ویژه مجله‌ی رشد آموزش هنر، باید دانش‌آموزان را به فراگیری هنر نقاشی ترغیب کند و با بیشتر پرداختن به نقاشی، دانش‌آموزان را با این هنر مهربان‌تر کند.»
متن کامل این گفت‌وگو را می‌توانید در شماره 24 فصلنامه‌ی رشد آموزش هنر، زمستان 89 بخوانید.

تعداد بازدید : ۱,۷۲۱
کد خبر : ۱۷۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید