عکس رهبر جدید
سخنرانی مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در چهاردهمین گردهمایی نمایندگان رشد استان‌ها
مجلات رشد، ابزاری مناسب برای ارتقای فرهنگ مطالعه و لذت بردن از مطالعه است

چهاردهمین گردهمایی نمایندگان رشد با حضور محمد ناصری، مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، معاونین آموزشی ادارات کل آموزش و پرورش و نمایندگان مجلات رشد استان‌ها آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، مراسم افتتاحیه، صبح روز دوشنبه (13 مرداد 93) در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد.
محمد ناصری، مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی با اشاره به پنجاهمین سال فعالیت مجلات رشد گفت: «در سال 1343، اولین مجله پیک برای دانش‌آموزان با عنوان «پیک دانش‌آموز» منتشر شد. پنجاهمین سال انتشار مجلات رشد اتفاقی مبارک است.»
مدیر مسئوال مجلات رشد در ادامه به تغییر نام مجلات پیک به رشد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: «در سال 1361، جمعی از مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش گرد هم آمدند و تصمیم به ادامه انتشار مجلات پیک گرفتند. برای انتخاب اسم مجلات از قرآن کریم کمک گرفته و عنوان «رشد» بر اساس تفأل بر قرآن کریم انتخاب شد».
مدیر مسئول مجلات رشد به تداوم انتشار مجلات از قبل از انقلاب تا زمان حاضر اشاره کرد و گفت: «قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها یک مجله برای معلمان منتشر می‌شد؛ اما پس از انقلاب و بر اساس نیاز معلمان و بر اساس پیشرفت علوم، مجلات دیگری برای معلمان و کارشناسان آموزشی منتشر شد و در حال حاضر، تعداد مجلات رشد به 29 عنوان رسیده و با شمارگان 40 میلیون در سال توزیع می‌گردد».
ناصری ادامه داد: «یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش، ارتقای فرهنگ مطالعه و لذت بردن از مطالعه است و مجلات رشد، ابزار مناسبی برای این موضوع است». مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در ادامه به بستر مناسبی که در حال حاضر در وزارت آموزش و پرورش برای گسترش مجلات رشد وجود دارد اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه در حال حاضر، مقام عالی وزارت و معاونین ایشان نسبت به مجلات رشد دید مثبتی دارند و در جلسات متعددی که با آن‌ها برگزار کردیم، در حوزه گسترش مجلات رشد از این دفتر حمایت کرده‌اند».
ناصری در پایان به انتشار مجله ویژه دانش‌آموزان استثنایی اشاره کرد و گفت: «امسال مجله «رشد روشن» به خانواده مجلات رشد اضافه شده است و دانش آموزان نابینا و کم‌بینا در سال تحصیلی آینده می‌توانند از این مجلات استفاده کنند».
گفتنی است که این گردهمایی، هرسال به منظور قدرشناسی از تلاش های نمایندگان رشد استان‌ها و نیز بهره‌مندی از تجربه‌ها و ایده‌های نو و خلاق آن‌ها در توزیع و اشاعه مجلات رشد و انعکاس بازتاب نظرات مخاطبان سراسر کشور برگزار می‌شود.

تعداد بازدید : ۱,۱۹۱
کد خبر : ۱,۶۵۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید