عکس رهبر جدید
بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران، فرصتی مناسب برای تعامل با ناشران بود

معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی می‌گوید برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران فرصت مناسبی برای تعامل با ناشران بخش خصوصی، گفتن نیازها و برنامه‌ها و شنیدن انتظارات و دغدغه‌های ناشران محترم بوده است.
فریبا کیا در خصوص سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی مکتوب تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نظارت بر محتوای تولید شده مکتوب و غیر‌مکتوب است. در دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، کلیه کتاب‌ها و منابع آموزشی که توسط ناشران بخش غیر‌دولتی تولید شود، توسط کارشناسان دبیرخانه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
وی در خصوص کتاب‌های مناسبی که از سوی این معاونت معرفی می‌شود، گفت: منابع مکتوبی که متناسب با برنامة درسی و از حداقل‌های یک کتاب استاندارد برخوردار باشند، در سایت سامان کتاب و مدتی بعد در کتاب‌نامه‌های رشد به مخاطبان مربوط به خود معرفی می‌شود. بنا به گفته وی تا کنون 62 عنوان کتاب‌نامه رشد برای دوره‌های پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم، متوسطه مهارتی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی منتشر شده است. این کتاب نامه‌ها پس از انتشار برای آموزشگاه‌های کشور فرستاده می‌شود.
معاون سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی، با اشاره به فرصت خوبی که نمایشگاه کتاب تهران برای تعامل بین ناشران و دبیرخانه سامان‌دهی رقم می‌زند، افزود: ما احساس می‌کنیم فضای شاداب نمایشگاه بین‌المللی کتاب، که همه در آن‌جا از کتاب و تألیف، صحبت می‌کنند زمینه مناسبی برای بحث و گفت‌وگو با ناشران درباره کیفیت‌بخشی به کتاب‌های آموزشی و تربیتی است. گرچه همه گفت‌وگوهای ما به نمایشگاه محدود نمی‌شود و این تعامل را در طول سال به‌طور مستمر دنبال می‌کنیم.
کیا با اشاره به حضور کارشناسان دفتر تألیف کتاب های درسی حوزه‌های ابتدایی، متوسطه نظری و متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش و کارشناسان دبیرخانة سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی، که ارزیابی کتاب‌های آموزشی و تربیتی را بر عهده دارند، گفت: ما در طول نمایشگاه، برای بیش از 30 کارشناس، در بیست حوزه مختلف برنامه‌ریزی کرده بودیم تا به نوبت در غرفه دبیرخانه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی حضور یابند و به پرسش‌ها ابهام‌های احتمالی ناشران درباره کتاب‌هایشان پاسخ دهند و البته به نظرات، انتظارات  و دیدگاه‌های آن‌ها گوش بسپارند.
وی همچنین اضافه کرد: از سوی دیگر نیز این افراد می‌توانستند راهنمایی‌های لازم را برای تولید کتاب‌های آموزشی مناسب و استاندارد دریافت کنند و در همان حال از دیدگاه‌ها و انتظارات خود سخن بگویند. به عبارت دیگر، یک تعامل سازنده و دوسویه بین ناشران بخش خصوصی و کارشناسان دبیرخانة سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی شکل گرفت که نتیجه آن برای هر دو گروه مفید و سودمند بود. به‌ویژه برای ما فرصت مغتنمی بود تا بازخوردی از عملکردها و فعالیت‌های دفتر داشته باشیم.
معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی و تبیینی درس علوم تجربی که در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد، اضافه کرد: این کارگاه نقش تبیین برنامه‌ درسی علوم تجربی و رویکردهای آن را با تأکید بر تولید کتاب‌های آموزشی به عهده داشت. برگزاری  این کارگاه، فرصتی فراهم کرد تا از دیدگاه کارشناسان متخصص و صاحب‌نظر، خصوصاً مؤلفان کتاب‌های درسی و کتاب‌های آموزشی بهره بگیریم.

تعداد بازدید : ۱,۰۶۶
کد خبر : ۱,۵۷۸
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید