عکس رهبر جدید

روز دوشنبه (93/02/15) نشست تخصصی درس فارسی ،عمران و معماری در مقطع ابتدایی، متوسطه و فنی‌و‌حرفه‌ای برپا شد.
در پی برگزاری نشست‌های روزانه در غرفه دبیرخانه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که هر روز از ساعت 14 تا 18 در محل غرفه این مجموعه در سالن نهاد‌ها و سازمان‌ها برگزار می‌شود، امروز دوشنبه نشست تخصصی درس فارسی و عمران و معماری در مقطع ابتدایی و متوسطه و همچنین فنی‌و‌حرفه‌ای برگزار شد.
در این نشست برای درس فارسی علی رضایی و ناهید بریری و برای درس عمران و معماری عبادی حضور داشتند و این نشست در حالی برگزار شد که نمایندة نشر فردین و نشر کالج برتر نیز شرکت کردند.
بریری دربارة کتب فارسی با بیان اینکه طبق اصول غلط‌های لغوی کتاب‌ها گرفته می شود، افزود: کتاب‌ها اگر نمره خوبی را دریافت کنند، به عنوان کتاب‌های مناسب انتخاب می‌شوند و وارد کتاب‌نامه رشد می‌شود. وی داشتن ساختار محتوایی مناسب، انطباق محتوای کتاب با برنامه‌درسی و گروه سنی همچنین استفاده از تصاویر مناسب و گرافیک خوب را ازمعیار‌های اصلی گروه داوران برای انتخاب کتاب مناسب دانست.
وی با اشاره به جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد تصریح کرد: این جشنواره هر سال به یکی از مقاطع تحصیلی می‌پردازد و کتاب‌هایی که بالاترین امتیاز را از داوران دریافت نمایند تقدیر می‌شوند.
وی با اشاره به ارتقای سطح کتاب‌های آموزشی خاطر‌نشان کرد: این کتاب‌ها باید سطح علمی مناسبی داشته باشند و تمامی کتاب‌هایی که به مدارس راه پیدا می‌کنند باید مورد تائید دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی را داشته باشند.
در نشست دوم نیز که به موضوع درس حسابداری و معماری و نقشه‌کشی پرداخت، تبادل نظر بین کارشناسان، ناشر و مولف انجام گرفت، نماینده نشر میر دشتی و یک مولف به نمایندگی از نشر ترمه به بحث و تبادل نظر در این نشست پرداختند.
دراین نشست سوال بعضی از ناشران نماینده این بود که آیا آموزش و پرورش در خصوص عرضه کتاب‌های آموزشی در نمایشگاه‌های سازمان‌ها و ارگان‌ها نظارت دارند یا نه کارشناسان حاضر در نشست پیرامون این موضوع تأکید کردند بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و دستور وزیر عرضه کتاب در هرگونه نمایشگاه کتاب که از سوی آموزش و پرورش برگزار می‌شود باید از سوی سازمان پژوهش و دبیرخانه سامان‌دهی منابع آموزش و تربیتی  تایید شود همچنین کارشناسان به سؤالات و ابهامات ناشرین  در خصوص داوری، چهارچوب و استانداردهای کتاب‌های آموزشی پاسخ می دهند. پاسخگویی به سوالات خانواده‌ها و دانش‌آموزان در خصوص انتخاب کتاب‌های آموزشی مناسب از دیگر برنامه‌های غرفه دبیرخانه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. لازم به ذکر است کارشناسان دبیرخانه سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفة سازمان‌ها و نهاد‌ها حضور دارند.

تعداد بازدید : ۸۴۴
کد خبر : ۱,۵۶۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید