عکس رهبر جدید
فصل‌نامه‌ی «رشد آموزش زبان» منتشر کرد: راهکارهای تقویت دستور زبان انگلیسی پیش‌دانشگاهی
فصل‌نامه‌ی رشد آموزش زبان در شماره‌ی زمستان خود، با درج یک مطالعه‌ی پژوهشی با عنوان «اقدام پژوهی» راهکارهای تقویت دستور زبان انگلیسی دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی را ارائه کرده‌است

در بیان مسئله این «اقدام پژوهی» که  توسط خانم مهناز همایونی دبیر زبان انگلیسی آموزش و پرورش منطقه‌ی کهریزک انجام شده‌، آمده‌است: «این مطالعه با محور قرار دادن دانش‌آموزان رشته‌ی علوم‌تجربی یکی از کلاس‌های «مرکز پیش‌‌دانشگاهی فضیلت» انجام گرفته‌است. انگیزه‌ی انجام این تحقیق، حل مشکل دانش‌آموزان این کلاس در خواندن متون درک مطلب زبان پیش‌دانشگاهی و خلاصه کردن متن‌ها به زبان انگلیسی بود. چنین به نظر می‌رسید که مشکلشان به دانش دستوری آن‌ها از ابتدا تا دوره‌ی پیش‌دانشگاهی مربوط می‌شد. کافی نبودن دانش دانش‌آموزان از ساختارهای زبان انگلیسی، در یادگیری همه‌ی مهارت‌های زبان تأثیر منفی گذاشته بود. این دانش‌آموزان حتی در ساختن جملات ساده به زبان انگلیسی نیز مشکل داشتند.»
هدف این اقدام پژوهی، افزایش روحیه‌ی همکاری بین دانش‌آموزان، افزایش اعتمادبه‌نفس دانش آموزان در پاسخ‌ دادن به تست‌های کنکور از طریق افزایش دانش دستوری آنان و آشنا کردن دانش‌آموزان با روش صحیح یادگیری دستور زبان انگلیسی ذکر شده‌است.
در بخش راه‌حل‌های پیشنهادی این اقدام پژوهی، 11 پیشنهاد از جمله: تهیه‌ی مطالب مربوط به فراگیری درست زبان  انگلیسی از منابع معتبر علمی و سایت‌های اینترنتی، توزیع این مطالب بین دانش‌آموزان و تهیه‌ی خلاصه‌ای از کل مطالب دستوری کتاب‌های قبلی ارائه شده‌است.
گزارش کامل این اقدام‌ پژوهی را می‌توانید در شماره زمستان 1389 فصل‌نامه‌ی رشد آموزش زبان پی‌گیری کنید.

تعداد بازدید : ۲,۷۳۶
کد خبر : ۱۵۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید