عکس رهبر جدید
آشنایی با بسته جدید آموزش زبان انگلیسی
در «رشد آموزش زبان»

با تدوین بسته‌ جدید آموزش زبان انگلیسی برای پایه اول متوسطه، کتاب و فضای جدیدی برای آموزش زبان‌های خارجی ایجاد شده است. فصل‌نامه رشد آموزش زبان در مقاله‌ای به رویکرد و ویژگی‌های این بسته جدید پرداخته است.
دکتر سید بهنام علوی‌مقدم و دکتر رضا خیرآبادی نویسنده مقاله «برنامه درسی زبان خارجی و بسته آموزشی: نگاهی نو به تولید مواد آموزشی» هستند. در بخشی از این مقاله با عنوان «تأکید بر بسته آموزشی در تهیه مواد آموزشی» آمده است: «رویکرد نوین آموزش زبان‌های خارجی، الزاماً و ذاتاً مبتنی بر بسته آموزشی است. این موضوع یکی از سیاست‌های کلان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است که ریشه در مفاد برنامه درسی ملی دارد؛ آنجا که تصریح می‌کند باید در روند آموزش از فضاها و رسانه‌های نوین آموزشی کمک گرفت. با توجه به این سیاست کلان، کتاب درسی تنها بخشی از بسته آموزشی و شامل اجزای زیر است:
1. کتاب دانش‌آموز: دارای هشت درس،‌ چهار درس مروری، فرهنگ واژگان تصویری
2. کتاب کار: شامل هشت فصل و ضمیمه تفضیلی تمرین حروف الفبا
3. کتاب راهنمای معلم: شامل توضیحات کلی و عمومی در معرفی برنامه درسی و ارائه راهکارهای عملی تدریس به‌همراه فیلم آموزشی تدریس عملی دو درس نمونه از کتاب.
4. لوح فشرده آموزشی: شامل فایل‌ صوتی گفت‌وگوها و تمرین‌های گفتاری و شنیداری کتاب که با تأکید بر لفظ و شیوه فراگیری جملات تهیه و همراه با بسته آموزشی ارائه شده است.
5. پایگاه اطلاع‌رسانی و پشتیبانی: این وبگاه پل ارتباطی دبیران و همکاران سراسر کشور با گروه زبان‌های خارجی است و توضیحات، دستور‌العمل‌ها و بخشنامه‌های مورد نیاز در اسرع وقت از طریق آن در اختیار همکاران قرار خواهد گرفت.»
متن کامل این مقاله در فصل‌نامه رشد آموزش زبان، شماره 108، پاییز 1392 منتشر شده است.

تعداد بازدید : ۱,۳۸۷
کد خبر : ۱,۳۲۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید