عکس رهبر جدید
سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر محمدیان در جمع سردبیران فصل‌نامه‌های علوم پایه رشد

جلسه سردبیران فصل‌نامه‌های تخصصی علوم پایه رشد با حضور حجت‌الاسلام دکتر محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، محمد ناصری، مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، معاونین دفتر، سردبیران و مدیران داخلی فصل‌نامه‌های علوم پایه رشد، عصر امروز( 8 مهر92) در سالن جلسات دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در این جلسه به تغییر کتاب‌های درسی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: «پس از این که تغییر در کتاب‌های درسی را بر اساس برنامه درسی ملی شروع کردیم احساس نیاز به ارتقای سطح آگاهی و دانش حرفه‌ای معلمان بیش از پیش احساس شد که مجلات رشد یکی از ظرفیت‌های مناسب در این زمینه است.» وی ادامه داد: « فصل‌نامه‌های رشد می‌توانند در زمینه ارتقای سطح علمی و مهارتی معلمان و حتی خانواده‌ها کمک شایانی داشته باشند. البته در این راستا، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای معلمان، کتاب‌های راهنما و سی‌دی‌های آموزشی برای معلمان، تولید شده و در اختیار آنان قرار گرفته است که فصل‌نامه‌های رشد نیز می‌توانند تکمیل کننده این بسته باشد.»
محمدیان در ادامه به لزوم به روز بودن و نو بودن محتوای مجلات اشاره کرد و گفت: «مجلات رشد علاوه بر این‌که باید به عنوان یک دایره‌المعارف عمل کنند و محتوای تخصصی در رشته‌های مربوط را ارائه دهند، به روز و نو به نو باشند.»
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه به لزوم گسترش فرهنگ نوشتن و مکتوب کردن تجریبات اشاره کرد و گفت: «بسیاری از معلمان ما بسیار خوب بحث و صحبت می‌کنند، ولی از مکتوب کردن تجارب و دانسته‌های خود عاجز هستند. ما، باید در مجلات رشد، راهی برای این موضوع پیدا کنیم. مدیرکل دفتر انتشرات و تکنولوژی آموزشی گزارشی ارائه دادند که ناظر بر مشارکت خوب فرهنگیان در تولید محتوای مجلات رشد است. چه خوب است بتوانیم از این مقالات و نوشته‌ها در تولید نشریه الکترونیک استفاده کنیم.»
محمدیان در پایان  به لزوم استفاده از افکار و نظریه‌های نو و ترویج آن‌ها در مجلات رشد اشاره کرد و گفت: «می توانیم در مجلات تخصصی رشد صفحاتی را به عنوان تریبون آزاد ایجاد کنیم و نظریه‌های علمی جدید را در آنجا مطرح و آنرا به بحث و بررسی بگذاریم.»

تعداد بازدید : ۱,۰۹۱
کد خبر : ۱,۲۹۸
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید