عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

هیجان در مدرسه و خانه

  فایلهای مرتبط
هیجان در مدرسه و خانه
شاداب‌سازی مدرسه‌ها، آموزش فلسفه و مهارت‌های زنگی یا تفکر انتقادی، طرح‌ها و برنامه‌هایی هستند که فضاهای آموزشگاهی به آن‌ها نیاز دارند. به عبارت دیگر، قرن حاضر به سمتی می‌رود که نظام آموزشی نیازمند این برنامه‌هاست. بنابراین، با معرفی چند طرح و حرکت فعال می‌خواهیم به جریان یاددهی ـ یادگیری در مدرسه نشاط و تازگی ببخشیم. تحول را باید از خود شروع کرد. نباید منتظر بمانیم یا مجری محض باشیم. من به‌عنوان آموزگار، گام‌های عملی بسیاری با دانش‌آموزانم برداشته‌ام؛ چه در مهارت‌های اساسی زندگی و چه در یادگیری مفاهیم. به این صورت، دانش‌آموز می‌تواند به توانایی تصمیم‌گیری و حل مسئله برسد. نقادانه فکر کند و روابط بین‌فردی سازگارانه داشته باشد. علاوه بر این‌ها، توانایی مقابله با هیجان‌ها را نیز به دست آورد.

بند کفش

مادری که به نظر خودش به فرزندش محبت می‌کند و هر روز بند کفش او را می‌بندد، اولین فرصت‌های مستقل شدن در کارهای شخصی را از او می‌گیرد.

در دبستان، این آگاهی‌بخشی را در قالب عکس و اجرای طرح گره‌زدن به  کفش، اجرا کردم که با استقبال روبه‌رو شد.


 

نخ و سوزن

بسیاری از مهارت‌های ضروری زندگی در کتاب‌های درسی بیان نشده‌اند و خانواده‌ها فکر می‌کنند این نادانسته‌ها در مدرسه به کودکان یاد داده می‌شوند. سوزن و نخ، و سوزن‌نخ‌کن را به کلاس بردم و نخ کردن سوزن را با دانش‌آموزانم تمرین کردم. آن‌ها جلوی دیگر دانش‌آموزان به اجرای زنده‌ی این مهارت می‌پرداختند.


 

دومینو

دانش‌آموزان، یاد می‌گیرند؛ اگر ما فرصت و زمینه را فراهم کنیم.

دومینو را دیده‌اید! دومینو برای افزایش دقت و تمرکز دانش‌آموزان مفید است.

با استفاده از چوب‌هایی که به قطعات منظم بریده شده‌اند، می‌توان هم بازی کرد و هم مهارت تمرکز را همراه با یادگیری کلمات بالا برد.

تا یادم نرفته است بگویم، این بازی فضای انجام کار گروهی و با هم بودن را تقویت می‌کند.


 

آموزش تعطیل نیست

ما از آمدن کرونا نگرانیم؛ اما به‌طور قطع کرونا نمی‌تواند جلوی فعالیت‌های ما را بگیرد! حال که دانش‌آموزان بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانند، از آنان می‌خواهم به‌عنوان تکلیف و فعالیت، در کارهای خانه کمک کنند.

آن‌ها مهارت‌های پوست‌کنی و تکه کردن کدو و سیب‌زمینی و حتی سرخ کردن را با نظارت بزرگ‌تر‌ها انجام می‌دهند و برای ما به اشتراک می‌گذارند.

در این روزها، توجه آن‌ها را به صرف‌جویی در مصرف آب آشامیدنی معطوف کرده‌ام. حالا دیگر آن‌ها شیر آب را بدون مصرف باز نمی‌گذارند.

۱۴۷۴
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش ابتدایی,آموزش
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید