عکس رهبر جدید
تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از جشنواره ملّی کتاب رشد
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی خطاب به دکتر صحرائی وزیر آموزش و پرورش از اهتمام وی و همکاران جهادی وزارت آموزش و پرورش‌ در برگزاری بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملّی کتاب رشد و توجّه به بن‌مایه‌های هویتی و معنابخش زندگی در برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی خطاب به دکتر صحرائی، وزیر آموزش و پرورش از اهتمام وی و همکاران جهادی وزارت آموزش و پرورش‌ در برگزاری بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملّی کتاب رشد و توجّه به بن‌مایه‌های هویتی و معنابخش زندگی در برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی کرد.

مشروح این پیام به شرح ذیل است:

 

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

جناب آقای دکتر صحرائی

وزیر محترم آموزش و پرورش

کتاب به‌عنوان اصیل‌ترین راه اندیشه‌ورزی، زاییده تفکری است که خود را پنهان در قالب و مستور در روایت به مخاطب منتقل می‌کند. کتاب هویت‌بخش و فرهنگ‌سازجامعه است. جامعه‌ای که با کتاب بیگانه است، ارتباط خود را با نخبگان از دست داده و به تدریج از عنصر تفکر خالی می‌شود. پس کتاب می‌تواند روشنابخش مسیر رشد انسان و یا ره‌زن او از صراط مستقیم شود که این موضوع، ضرورت دقت در گزینش آثار را نمایان می‌کند. منات این التفات در انتخاب و معرفی کتاب در مورد کودکان و نوجوانان به سبب شخصیت در حال تکامل دارای اهمیت والایی است.

هدایت و سامان‌دهی جریان تولید کتاب مناسب برای کودک و نوجوان، در چارچوب الگویی برخاسته از ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی اسلامی و ایرانی و با ابزار «نشان رشد» از جمله رسالت‌های خطیر وزارت آموزش و پرورش در تعمیق و نشر ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است.

برگزاری بیست و یک دوره جشنواره ملی کتاب رشد به‌عنوان ثمره فرآیند دائمی سالیانه ارزیابی و صلاحیت‌سنجی آثار مکتوب حوزه کودک و نوجوان با استفاده از ابزار «نشان رشد» بیانگر استواری عزم و بلوغ در این فرآیند است. باید تلاش شود که نشان رشد به‌مثابه یک «استاندارد مرجع» جهت تعیین صلاحیت کتاب‌های کودک و نوجوان در جامعه به‌خصوص در میان خانواده‌ها شناخته و معتبر شود. دستیابی به این جایگاه نیازمند ارتقاء کیفیت و شفافیت در ارزیابی، افزایش شناخت و اعتماد به نشان رشد وزارت آموزش و پرورش است. باید به سمتی حرکت کرد که ارزیابی نشان رشد نه تنها در آثار داوطلب که در خصوص تمامی آثار تولید شده حوزه کودک و نوجوان در کشور انجام شود که این موضوع از طریق ساز و کارهای قدرتمندتر قانونی و یا افزایش انگیزه صاحبان آثار جهت دریافت نشان رشد مقدور خواهد بود. ترغیب خوانندگان به مطالعه‌ آثار ارزنده و فاخر به منظور کسب شایستگی‌ها، جشنواره ملّی کتاب رشد را به نظام معنایی و کنش گفتمانی ارزشمند تبدیل کرده است.

توفیق روزافزون آن وزارتخانه‌ محترم را در برگزاری این رویداد مهم، به عنوان یک فرصت و زمینه‌ مناسب برای تربیت کودکان با هدف ساختن جامعه‌ای فرهیخته و پویا از درگاه خداوند متعال خواستارم.

از اهتمام جناب‌عالی و سایر همکاران جهادی وزارت آموزش و پرورش‌ در برگزارِی بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملّی کتاب رشد و توجّه به بن‌مایه‌های هویتی و معنابخش زندگی، که در ذیل تأییدات الهی و توجّهات حضرت ولی عصر (عج) حاصل گردید، کمال تشکر و قدردانی دارم. اجر اخروی و دعای خیر مردم شامل حال شما خدمتگزاران عرصه تعلیم و تربیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

عبدالحسین خسروپناه
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

 

پوستر اختتامیه جشنواره کتاب رشد

 

شورای عالی انقلاب فرهنگی
تعداد بازدید : ۱۱۸
کد خبر : ۴,۳۶۲
اخبار مرتبط
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید