عکس رهبر جدید
۴ مهر ۱۴۰۱ ۰۸:۰۱
رشد آموزش فیزیک
در جدیدترین شماره فصلنامه «رشد آموزش فیزیک»، اهمیت و جایگاه علم برای همگان و نقش آموزش علوم در تحقق آن با تأکید بر آموزش فیزیک بررسی شده است.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی؛ فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش فیزیک از گروه مجلات علوم پایه و فنی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

در یکصد و سی‌ودومین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی مطالبی در حوزه برنامه درسی، آموزشی فیزیک، تجربه آموزشی، پژوهش، فناوری و گفت‌وگو با دبیران فیزیک منتشر شده است.

در این شماره از فصلنامه چندرسانه‌ای رشد آموزش فیزیک در حوزه آموزش، مطلبی با عنوان «علم برای همگان و نقش آموزش علوم در تحقق آن با تأکید بر آموزش فیزیک» به قلم سید هدایت سجادی منتشر شده است. در بخشی از این مقاله می‌خوانیم: «آیا تا به حال فکر کرده‌اید که فارغ‌التحصیلان دبیرستانی در شغل‌های آتی خود چه چیزی از فیزیک یا دیگر علومی که خوانده‌‌اند را در خاطر خواهند داشت؟ پرسش اساسی این است که در یک نظام آموزشی، آیندگان در هر شغل و موقعیتی باید چه چیزی از آموزش علوم در مدرسه را برای زندگی به یاد داشته باشند و به کار ببندند؟» نویسنده در این نوشتار به اهمیت و جایگاه علم برای همگان و نقش آموزش علوم (شامل فیزیک، زیست‌شناسی، شیمی، زمین‌شناسی و...) در تحقق آن پرداخته است.

معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در این شماره از رشد آموزش فیزیک مطالبی چون: چشم‌انداز برنامه‌های درسی در برنامه درسی ملی و اصول ناظر بر آن، علم برای همگان و نقش آموزش علوم در تحقق آن با تأکید بر آموزش فیزیک، نظریه یادگیری عصر دیجیتال، طراحی آزمایش با قهوه قجری، آموزش مجازی دما و دماسنجی با رویکرد STEM، گفت‌وگو با آقای محمدرضا شریف‌زاده اکباتانی، جایزه مصطفی و برندگان آن در سال 2021، کاربرد فناوری درآموزش فیزیک، سناریو عامل جذابیت آموزش علوم مبتنی بر کاوشگری، بهبود یادگیری درس فیزیک از طریق شبیه‌سازی‌های آزمایشگاه مجازی را می‌خوانند.

فایل PDF و نسخه چاپی فصلنامه‌‌های تخصصی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

رشد آموزش فیزیک؛ شماره ۱۳۲. بهار ۱۴۰۱

 


منبع: رشد آموزش فیزیک؛ شماره ۱۳۲
تعداد بازدید : ۸۱۹
کد خبر : ۴,۰۲۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید