به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، هشتاد و ششمین شماره رشد آموزش علوم اجتماعی در پاییز ۱۴۰۰ منتشر شد.
بنا بر این گزارش، دوره سی و یکم از فصلنامه، آموزشی تحلیلی و اطلاعرسانی رشد آموزش علوم اجتماعی برای معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزشوپرورش در وبسایت مجلات رشد منتشر شده است.
این مجله در پاییز 1400 به صورت فایل PDF در سایت مجلات رشد به فروش
میرسد. علاقهمندان برای دریافت این شماره از فصلنامه رشد آموزش علوم اجتماعی میتوانند به بخش فروش و اشتراک در سایت مجلات رشد مراجعه کنند و پس از ثبت نام در سایت و پرداخت وجه، فایل PDF این مجله را دریافت نمایند.
فهرست این شماره از رشد آموزش علوم اجتماعی به شرح زیر است:
سرمقاله
• جهش از آموزش معمول به معکوس / فریبرز بیات
برنامه درسی و آموزشی علوم اجتماعی
• تربیت شهروند عقلانی: بررسی آرای تربیتی پیترزهرست/ سمیه پاپی، ابتسام کوتی
• آسیبشناسی مشارکت فعال اجتماعی دکتر پرویز پیران / محمود اردوخانی
• آموزش زیاد، مشارکت کم / دکتر مقصود فراستخواه
• دام میانگین و سیاستگذاری آموزشی/ رضا امیدی
• شبکههای اجتماعی و بهبود عملکرد مدارس / دکتر پرویز صبوری کزج، حسین شیرعلیپور
دانش نوین اجتماعی
• پاسخ به معمای فرد یا جامعه/ دکتر رحیم زایر کعبه
• جامعهشناسی در جهان پساکرونا / دکتر ساری حنفی
• روش تحلیل مسائل فرهنگی / دکتر رحیم زایرکعبه
• معرفی کتاب/ جامعهشناسی سلامت، ثروت و عدالت/ دکتر شیرین احمدنیا، ابوالقاسم پوررضا
دانش اجتماعی بومی
• اندیشه اجتماعی در اسلام: تفکر اجتماعی عالمان مسلمان درگفتوگو با حجتالاسلام دکتر سیدمحمد ثقفی/ محمد دشتی
• دکترین اجتماعی تشیع/ دکتر سارا شریعتی
• پایداری و ناپایداری در جامعه معاصر ایران / دکتر سیدحسین سراجزاده
• تغییرات ساختاری خانواده در ایران/ دکتر سیدمحمدتقی سبزهای
• موانع رشد سرمایهداری در ایران: بررسی انتقادی اثر احمد اشرف/ مسعود تویسرکانی