فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی رشد آموزش علوم اجتماعی شماره ۸۵ (دوره بیستوسوم، بهار ۱۴۰۰) در ۴۸ صفحه برای معلمان، دانشجو معلمان، دبیران علوم اجتماعی و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.
فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی رشد آموزش علوم اجتماعی شماره ۸۵ (دوره بیستوسوم، بهار ۱۴۰۰) در ۴۸ صفحه برای معلمان، دانشجو معلمان، معلمان علوم اجتماعی و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش با فهرست محتوای زیر منتشر شد:
سرمقاله
مسیرنمای تحولات آینده / فریبرز بیات
برنامه درسی و آموزشی علوم اجتماعی
• پرتاب نظام های آموزشی به جلو؛ آثار و پیامدهای آموزشی و اجتماعی همه گیری جهانی کرونا / گفت و گو: فریبرز بیات
• آموزش زیاد، مشارکت کم؛ آسیب شناسی مشارکت اجتماعی در جامعه آموزش دیده / دکتر مقصود فراست خواه
• آموزش مجازی فرصت یا تهدید؟؛ تأثیر فناوری اطلاعات بر نقش های معلم و دانش آموز / مجتبی رحمانی میمند
• مطالعات اجتماعی در آلمان / افشین چمن آرا
• تدریس هیجان انگیز مطالعات اجتماعی؛ نگاهی به آثار و پیامدهای تدریس مجازی / سبا شیرمحمدی، فرزانه بختیاریان
دانش اجتماعی بومی
• چرخش به سمت جوانان؛ نگاهی به تغییر و تحولات سیاست گذاری اجتماعی و فرهنگی / دکتر شیرین احمدنیا
• وضعیت ایران در گزارش جهانی شادکامی (2013 تا 2020) / ترجمه و تدوین: ابراهیم شیرعلی
• صلاحیت
علمی تدریس علوم اجتماعی؛ گزارشی از واکنش های محافل علوم اجتماعی کشور،
به اقدام سازمان امور استخدامی کشور؛ چه کسانی باید علوم اجتماعی تدریس
کنند؟ / مسعود تویسرکانی
• پیچیدگی واقعیت اجتماعی / نعیمه احمدی بغداد آبادی
دانش نوین اجتماعی
• روش تحلیل مسائل فرهنگی / رحیم زایر کعبه، دکترای جامعه شناسی
• درک چشم انداز جامعه شناختی / نویسنده: نیکی لیساکول، ترجمه: فاطمه عادل خواه
• اندیشه تلفیقی در جامعه شناسی معاصر؛ (بررسی آرای تلفیقی گیدنز و هابرماس) / منوچهر ذوالفقاری
معرفی کتاب
تاب آوری در برابر بحران های اجتماعی؛ نویسندگان: مریم عابدی جبلی، مهناز احمدی، حسن پیرزاد و فرشته محلوجی / مریم شهرآبادی
علاقهمندان برای دریافت فایل PDF این شماره از رشد آموزش علوم اجتماعی، اینجا کلیک کنند.