رشد آموزش علوم اجتماعی
فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی رشد آموزش علوم اجتماعی شماره ۸۵ (دوره بیست‌وسوم، بهار ۱۴۰۰) در ۴۸ صفحه برای معلمان، دانشجو معلمان، دبیران علوم اجتماعی و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی رشد آموزش علوم اجتماعی شماره ۸۵ (دوره بیست‌وسوم، بهار ۱۴۰۰) در ۴۸ صفحه برای معلمان، دانشجو معلمان، معلمان علوم اجتماعی و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش با فهرست محتوای زیر منتشر شد:



سرمقاله

مسیرنمای تحولات آینده / فریبرز بیات

برنامه درسی و آموزشی علوم اجتماعی

 پرتاب نظام های آموزشی به جلو؛ آثار و  پیامدهای آموزشی و اجتماعی همه گیری جهانی کرونا / گفت ‌و گو: فریبرز بیات

 آموزش زیاد، مشارکت کم؛ آسیب شناسی مشارکت اجتماعی در جامعه آموزش دیده / دکتر مقصود فراست خواه

 آموزش مجازی فرصت یا تهدید؟؛‌ تأثیر فناوری اطلاعات بر نقش های معلم و دانش آ‌موز / مجتبی رحمانی میمند

 مطالعات اجتماعی در آلمان / افشین چمن آرا

 تدریس هیجان انگیز مطالعات اجتماعی؛ نگاهی به آثار و پیامدهای تدریس مجازی / سبا شیرمحمدی، فرزانه بختیاریان


دانش اجتماعی بومی

 چرخش به سمت جوانان؛ نگاهی به تغییر و تحولات سیاست گذاری اجتماعی و فرهنگی / دکتر شیرین احمدنیا

 وضعیت ایران در گزارش جهانی شادکامی (2013 تا 2020) / ترجمه و تدوین: ابراهیم شیرعلی

 صلاحیت علمی تدریس علوم اجتماعی؛‌ گزارشی از واکنش های محافل علوم اجتماعی کشور، به اقدام سازمان امور استخدامی کشور؛ چه کسانی باید علوم اجتماعی تدریس کنند؟ / مسعود تویسرکانی

 پیچیدگی واقعیت اجتماعی / نعیمه احمدی بغداد آبادی


دانش نوین اجتماعی

 روش تحلیل مسائل فرهنگی / رحیم زایر کعبه، دکترای جامعه شناسی

 درک چشم انداز جامعه شناختی / نویسنده: نیکی لیساکول، ترجمه: فاطمه عادل خواه

اندیشه تلفیقی در جامعه شناسی معاصر؛ (بررسی آرای تلفیقی گیدنز و هابرماس) / منوچهر ذوالفقاری


معرفی کتاب

تاب آوری در برابر بحران های اجتماعی؛ نویسندگان: مریم عابدی جبلی، مهناز احمدی، حسن پیرزاد و فرشته محلوجی / مریم شهرآبادی

 

 

علاقه‌مندان برای دریافت فایل PDF این شماره از رشد آموزش علوم اجتماعی، اینجا کلیک کنند.

 


واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۴۲۱
کد خبر : ۳,۶۶۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید