رشد آموزش قرآن و معارف اسلامی (دوره سیوسوم، شماره پیدرپی ۱۱۵، بهار ۱۴۰۰) از گروه فصلنامههای علوم انسانی، برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در ۴۸ صفحه منتشر شد.
به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، فصلنامه رشد آموزش قرآن و معارف اسلامی (دوره سیوسوم، شماره پیدرپی 115، بهار 1400) از گروه فصلنامههای علوم انسانی، برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در 48 صفحه با فهرست محتوای زیر منتشر شد.
سرمقاله
• سؤالهای دانش آموزان و چگونگی مواجهه با آنها / دکتر محمد مهدی اعتصامی
آموزش
• روششناسی پاسخ گویی به پرسش های اعتقادی 1 / حجت الاسلام و المسلمین محسن عباسی ولدی
• راهنمای تدریس فلسفه (2)؛ جهان ممکنات / دکتر محمد مهدی اعتصامی
همراه با قرآن
• ویژگیهای تفسیر تنزیلی؛ رئیس مؤسسه قرآنی التمهید بررسی کرد / عبدالکریم بهجتپور
فلسفه
• آیا فلسفه اسلامی یک ترکیب تناقض آمیز است؟ / دکتر فخری ملکی
منطق
• تطیبق رویکرد قدیم و رویکرد جدید به قیاس اقترانی؛ در شرایط انتاج و قانون استنتاج / عظیم قاهری مغانی
عالم ربانی
• روششناسی تربیتی امام خمینی (ره) / دکتر جعفر رحمانی
دانش
• پرسش و پاسخ در تفسیر المیزان / مهدی آذری فرد
فطرت گرایی توحیدی
• نظریه فطرت در تفسیر، عرفان و فلسفه اسلامی / محمد غفورینژاد
مسئلههای روز
• مهاجرت به غرب؛ قسمت اول؛ ایرانیت و مهاجرت / دکتر محمد مهدی اعتصامی
پژوهش
• پژوهش «آسیبشناسی، ارزیابی و نیازسنجی تولید، عرضه و توزیع محصولات قرآنی کودک و نوجوان» / شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کتیبه
• الگوی ارتباطی معلم با دانشآموز / سیدعباس حسینی، پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی
• دفاع از عقلانیت / مؤلف: محمد فنایی اشکوری
پاسخ به سؤالات
• پاسخگویی به سؤالات دانشآموزان / دکتر علی غلامی
آموزش عربی
• تنوع و وسعت واژگانی در زبان عربی / اسلام ادبی فیروزجانی
همراه با درس عربی
• تأثیر شعر و داستان در تدریس زبان عربی / شیما سادات منصوری
برای دریافت فایل PDF این شماره از رشد آموزش قرآن و معارف اسلامی اینجا کلیک کنید.