دومین شماره فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی رشد آموزش ریاضی (دوره سیوهشتم، شماره پیدرپی ۱۳۷، زمستان ۱۳۹۹) برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در ۴۸ صفحه منتشر شد.
به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، دومین شماره فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی رشد آموزش ریاضی (شماره پیدرپی 137، زمستان 1399) برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در 48 صفحه با فهرست مطالب زیر منتشر شد:
سخن سردبیر
• تا کی شود قرین حقیقت مجاز من / رضا حیدری قزلجه
دانش حرفه ای
• از حساب به جبر؛ جبر، حساب تعمیم یافته است1؛ چگونه حساب را بهتر درس دهیم؟ / هانگ هسی وو؛ مترجمان : امیرحسین اصغری ، نازنین حسننیا
• بهره گیری از محیط اطراف خود به عنوان راهبردی برای طرح مسائل دنیای واقعی / ابوالفضل رفیع پور
• جای خالی ریاضی شاد در برنامههای رسمی آموزش ریاضی ایران (1) / هوشنگ شرقی
• روشهایی برای طرح مسئله در هندسه / لری هوهن؛ مترجمان: ابراهیم ریحانی، مهدیه اجدادی
• چگونه آموزش ریاضی را مسئله محور کنیم؟؛ نکته مهم همین است که فرایند آموزش نباید با «یاد دادن» آغاز شود / مجید میرزا وزیری
• بررسی فصل مشتق از کتاب حسابان 2 از نظر انطباق با سند برنامه درسی ملی / یاسمن محمدی، سمیه قبدیان
دانش موضوعی
• مربعهای لاتین، قسمت دوم / محمود نصیری
• حل یک مسئله با استفاده از انتگرالهای یگانه، دوگانه و سه گانه / علی اکبر جاوید مهر
تاریخ و فلسفه ریاضی
• باب مساحت از کتاب جبر و مقابله خوارزمی؛ بابی از میراث 1200 ساله خوارزمی / عباس قلعه پور اقدم
تجربه تدریس
• تدریس در کانکس با جئوجبرا / مسلم خدامی
معرفی و نقد کتاب
• کتاب مبانی هندسه / رضا حیدری قزلجه