دومین شماره «رشد آموزش ریاضی» منتشر شد
دومین شماره فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی رشد آموزش ریاضی (دوره سی‌وهشتم، شماره پی‌درپی ۱۳۷، زمستان ۱۳۹۹) برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در ۴۸ صفحه منتشر شد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، دومین شماره فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی رشد آموزش ریاضی (شماره پی‌درپی 137، زمستان 1399) برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در 48 صفحه با فهرست مطالب زیر منتشر شد:

 
سخن سردبیر

• تا کی شود قرین حقیقت مجاز من / رضا حیدری قزلجه
 

دانش حرفه ای

از حساب به جبر؛ جبر، حساب تعمیم‌ یافته است1؛ چگونه حساب را بهتر درس دهیم؟ / هانگ هسی وو؛ مترجمان : امیرحسین اصغری ، نازنین حسن‌نیا

بهره گیری از محیط اطراف خود به عنوان راهبردی برای طرح مسائل دنیای واقعی / ابوالفضل رفیع‌ پور

جای خالی ریاضی شاد در برنامه‌های رسمی آموزش ریاضی ایران (1) / هوشنگ شرقی

روش‌هایی برای طرح مسئله در هندسه / لری هوهن؛ مترجمان: ابراهیم ریحانی، مهدیه اجدادی

چگونه آموزش ریاضی را مسئله محور کنیم؟؛ نکته مهم همین است که فرایند آموزش نباید با «یاد دادن» آغاز شود / مجید  میرزا وزیری

بررسی فصل مشتق از کتاب حسابان 2 از نظر انطباق با سند برنامه درسی ملی / یاسمن محمدی، سمیه قبدیان

 
دانش موضوعی

مربع‌های لاتین، قسمت دوم / محمود نصیری

حل یک مسئله با استفاده از انتگرال‌های یگانه، دوگانه و سه گانه / علی ‌اکبر جاوید مهر

 
تاریخ و فلسفه ریاضی

باب مساحت از کتاب جبر و مقابله خوارزمی؛ بابی از میراث 1200 ساله خوارزمی / عباس قلعه ‌پور اقدم

تجربه تدریس

تدریس در کانکس با جئوجبرا / مسلم خدامی


معرفی و نقد کتاب

کتاب مبانی هندسه / رضا حیدری قزلجه

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۲۳
کد خبر : ۳,۵۹۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید