چهارمین شماره ماهنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی رشد فناوری آموزشی (دوره سیوششم، شماره پیدرپی ۲۹۲، دی ۱۳۹۹) برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در ۴۸ صفحه منتشر شد.
به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، چهارمین شماره ماهنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی رشد فناوری آموزشی (شماره پیدرپی 292، دی 1399) برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در 48 صفحه با فهرست مطالب زیر منتشر شد:
یادداشت سردبیر
• مترو یا هواپیما / مهدی واحدی
مبانی فناوری آموزشی
• استارتِ استارت آپ ها؛ تاریخچه ظهور استارت آپ های آموزشی / سید امیر آقایی
• خیلی دور، خیلی نزدیک؛ مروری بر یادگیری ریموت در دوران همه گیری ویروس کرونا / سوسن بالغی زاده
کاربرد فناوری آموزشی
• درس افزارهای معلم ساخته؛ تجربه آموزشی درس علوم با روش معکوس / مصطفی سهرابلو
• به گوش باشید، آموزش با پادکست؛ همیشه و هر جا / مریم فلاحی
جهش تولید فناورانی
• مدیریت آموزش و یادگیری؛ معرفی یک سامانه بومی / مهدی آهنگری
پرونده ویژه
• تعریف و چیستی / محسن کردلو
• انواع مراکز یادگیری؛ ضرورت راه اندازی مراکز یادگیری / مهرناز گوهری، محسن کردلو
• الگوهای طراحی مراکز یادگیری / آزاده مدق
• برنامه ریزی یک مرکز یادگیری / سمیه مهتدی
• طراحی مراکز یادگیری / الهه خاطری
• هر مدرسه یک مرکز یادگیری / لیلا سلیقه دار
• مرکز یادگیری کارآمد / الهام خاطری
طراحی و تولید منابع یادگیری
• ارتباط مؤثر با طراحی آموزشی / هدیه سپاسی
• نشان بگیریم؛ بازی وار سازی ها در طراحی آموزشی / رقیه سلیقه دار
تربیت فناورانه
• تربیت زیر سایه رسانه!؛ میزگردی با حضور کارشناسان تربیت و رسانه/ تهیه و تنظیم: حسین غفاری
پژوهش و ارزشیابی
• کتاب باز!؛ آزمون منبع باز، روشی برای سنجش / عباس حیدری
• سنجش تکوینی؛ معرفی نمونه ها / سید احمد رحیمی و همکاران
گزارش و گفت و گو
• یادگیری واقعی در بستر فضای مجازی؛ گفت و گو با دکتر محسن میرمحمد صادقی و مهندس محمدرضا بیاتی از مؤسسه پژوهشی آموزشی نموبال / محمدحسین دیزجی
علاقهمندان برای دریافت نسخه چاپی مجلات رشد میتوانند از طریق یکی از روشهای زیر اقدام کنند:
1. مراجعه به مدیران مدارس سراسر کشور و ثبت درخواست مجلات رشد
2. تماس با واحد بازرگانی مجلات رشد دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با شماره تلفن 88867308 – 021