ساماندهی منابع و رسانه‌های تربیتی آموزشی غیرمکتوب
درخواست‌هایی که از ابتدای امسال در سامانه کنترل کیفیت مواد، وسایل، رسانه‌ها و تجهیزات آموزشی برای بررسی آثار و محصولات ثبت و توسط ذینفعان پیگیری شده‌اند؛ در فرایند بررسی قرار گرفته‌اند و برخی امتیاز لازم برای صدور اعتبارنامه را دریافت کرده‌اند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، اشرف حمیدی سرپرست واحد ساماندهی منابع و رسانه‌های تربیتی – آموزشی غیرمکتوب با اشاره به راهکار 3 از هدف عملیاتی 9 در سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش که توسعه مشارکت بخش‌های دولتی و غیر دولتی را در انجام امور مربوط به تولید، چاپ و توزیع مواد و منابع تربیتی و آموزشی در چارچوب سیاست‌های حاکمیتی، مورد توجه و هدف قرار داده است و همچنین با یادآوری مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش که در واقع به تصویب آیین‌نامه ساماندهی منابع تربیتی و آموزشی (مواد و رسانه‌ها) اختصاص دارد، اظهار داشت: «از ابتدای سال جاری تا این لحظه از بین درخواست‌های ثبت شده در سامانه کنترل کیفیت مواد، وسایل، رسانه‌ها و تجهیزات آموزشی برای بررسی آثار و محصولات (نرم‌افزار،‌ محصول، اپلیکیشن، سامانه و ...)، تعداد 52 نمونه از آن‌ها موفق به جلب نظر ارزیابان و کسب امتیاز لازم برای صدور اعتبارنامه شدند و تعداد 46 نمونه نیز در جریان بررسی و فرایند اعمال اصلاحات مد نظر ارزیابان قرار دارند که امید آن می‌رود بیشتر آن‌ها موفق به کسب امتیاز و دریافت اعتبارنامه بشوند.»

وی همچنین ابراز داشت: «برای برخی از درخواست‌های ثبت شده نیز مراحل اولیه فرایند (گام‌های تا قبل از ارسال برای ارزیابان) در حال انجام است و برخی نیز به جهت عدم‌ پیگیری متقاضیان در وضعیت بدون اقدام قرار دارند.»

سرپرست واحد ساماندهی منابع و رسانه‌های تربیتی – آموزشی غیرمکتوب درباره طولانی بودن زمان بررسی برخی از منابع، آثار و محصولات گفت: «به عنوان مثال گاهی سامانه‌ای درخواست بررسی ارائه می‌دهد که صرفاً در بخش تولیدات صوتی و تصویری خود، قریب به 14500 قطعه فیلم کوتاه تربیتی و آموزشی در موضوعات مختلف را جای داده و عرضه نموده است که بررسی دقیق آن‌ها توسط ارزیابان از حیث فنی، هنری و محتوایی زمان‌بر است.»

حمیدی در پایان افزود: «کلیه مراحل اجرایی ثبت و بررسی آثار به مدد بستر الکترونیک فراهم شده، بی‌نیاز از حضور تولیدکنندگان، صاحبان آثار و ارزیابان محترم در محل دفتر و واحد است و دریافت و ارسال آثار و یا محصولاتی که قالب فیزیکی دارند، از طریق سیستم پستی و دیگر خدمات دهندگان حمل و نقل (پیک و ...) انجام می‌شود.»

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱۱۷
کد خبر : ۳,۲۳۴
عضوی از سازمان
۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
0
0

همگرایی بخش‌های دولتی مرتبط و بخش‌های غیر دولتی با سازمان متبوع در امر تولید محتوا و رسانه‌های تربیتی-آموزشی متنوع، کاریست سخت اما شدنی! ضمن تشکر از مساعی کارشناسان سازمان در حوزه ساماندهی منابع تربیت-آموزشی، یادآور می‌شوم که حوزه ساماندهی بایستی ضمن پرداختن به فرایندهای موجود (بررسی آ"ثار و محصولات، تعیین سطح و صدو اعتبارنامه و ...) در زمینه‌ هم‌افزایی نوآوری داشته باشد.البته نوآوری‌های مشارکتی!؛ به معنای فهم درست مشارکت و پایه‌ریزی بنیان فعالیت‌های مشارکتی در گام نخست و نوآوری در این عرصه در گام‌های بعدی ... در هر حال خسته نباشید و خدا قوت

سحر
۱۳۹۹/۰۶/۱۰
5
0
2

خدا قوت


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید