چگونگی توسعه محتواهای آموزش مجازی در برنامه درسی
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد که ورود هر نوع محتوایی به فرآیند تعلیم و تربیت رسمی را درست نمی‌دانیم

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود فیاضی درباره برنامه‌ریزی برای توسعه آموزش‌های مجازی در برنامه‌درسی اظهار کرد: «با توجه به اینکه ورود هر نوع محتوایی به فرآیند تعلیم و تربیت رسمی را درست نمی‌دانیم معیاری مبتنی بر رویکرد‌ها و سیاست‌های حوزه‌های یازده‌گانه یادگیری را مورد توجه قرار داده‌ایم.»

وی ادامه داد: «با توجه به این معیار‌ها، ورود محتوا‌های در بستر آموزش آنلاین را می‌پذیریم و از طرفی به نقش بخش خصوصی هم اهمیت می‌دهیم که در صورت کسب استاندارد‌های لازم، مجوز ورود محتوای این بخش را در نظام تعلیم و تربیت رسمی صادر می‌کنیم.»

فیاضی با اشاره به اینکه آنچه در سند برنامه درسی ملی آمده است را مبنا قرار می‌دهیم، گفت: «معلمانی که طی دوران تعطیلی مدارس اقدام به تولید محتوای آموزشی کرده‌اند، می‌توانند فایل‌های خود را از طریق سایت رشد در سایت آپارات بارگذاری کنند که در صورت تطبیق با معیار‌های ما تأیید و در سایت برای استفاده عمومی نشر داده می‌شود. تاکنون نیز ۱۱۰ معلم تدریس‌های خود را برای سازمان ارسال کرده‌اند که بعد از بررسی برای همگان به اشتراک گذاشته می‌شود.»
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با تأکید بر دریافت اعتبارنامه برای محتوای موجود اظهار کرد: «هر محتوایی بعد از کسب این مجوز امکان بارگذاری رسمی دارد و معلمان توجه داشته باشند تأیید محتوای آن‌ها یک هفته تا
۱۰ روز بعد از بارگذاری تعیین تکلیف می‌شود. تاکنون نیز مجموعه‌های مختلفی از بخش خصوصی آثار خود را برای اعتبارسنجی جهت استفاده در آموزش مجازی وزارت‌خانه به سازمان ارسال کرده‌اند.»

سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۲۲۸
کد خبر : ۳,۱۲۴
پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید