درباره ویژهنامه آموزگاران پایه ششم ابتدایی
152 صفحه، مهرماه 1391
امروزه در آموزش و پرورش، اقدام مهمی در حال وقوع است و بیتردید، مهمترین و ارزشمندترین مفاهیم در برنامه تحویل بنیادین، توجه به جایگاه معلم است- که او را فردی خردمند، فکور و فرهیخته میداند.
همه هنر مدیریت و رهبری معلمان و همه فرایندها و فرآوردها بایستی در خدمت رشد و توانمندسازی بیش ازپیش دانشآموزان قرار گیرد تا او را به واسطه تعقل، ایمان، اخلاق، علم و عمل، توانمندیهای دانشی، نگرشی و مهارتی، قادر سازد در جامعه فردا، فعال و نقشآفرین باشد.
بدون تردید، شرط ورود به این الگوی تربیتی، میتواند زمینهساز ارتباط با خود، خدا، خلقت و خلق خدا باشد.
روش یادگیری مستمر و ارزشیابی مستمر از خود زمانی در مسیر درست حرکت میکند که در سرزمین فطرت قرار گیرد و این مسیر، مسیری است که در آن ارزشیابی و پیشرفت فردی محقق میشود. برای این مسیر ارزشمند، نسخه واحدی وجود ندارد؛ چراکه موقعیتها و شرایط متفاوت است و معلمان میتوانند طرح موردنیاز را بر اساس شرایط، برای خود طراحی کنند.
توجه به تفکر، تعقل و اندیشهورزی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش است که باید کانون همه اهداف قرار گیرد. در این نگاه، بر اساس رویکرد تلفیقی، توجه به همه ابعاد دانشآموز مهم است؛ یعنی بایستی در ارائه دروس به همه ابعاد دانشآموزان توجه شده باشد.
در این راستا و به منظور آشنا کردن آموزگاران پایه ششم ابتدایی، ویژهنامه «سفرنامه ششم ابتدایی» در 152 صفحه و همراه با لوح فشرده حاوی تصاویر آموزشی- کاربردی از روشهای نوین تربیتی و آموزشی- که با مشارکت استانها تهیه شده است- در مهرماه 1391 منتشر شد.