سرمقاله
• هدایت تحصیلی: مسیری بهسوی آیندهای روشن یا چالشی نو؟/ احمدرضا دوراندیش
مقاله
• آموزشهای فنیوحرفهای: گسترش یا تحدید؟/ محسن کیالاشکی، رامین نوظهوری
• نقش خانواده در انتخاب رشته هنرستانی/ معصومهالسادات حسینی
پژوهش
• بررسی مهارت تفکر انتقادی در دانشجویان معماری دانشگاه شهید رجایی تهران؛ درس مقدمات طراحی یک/ حمیدرضا عظمتی، سیدمجید هاشمی طغرالجردی، فاطمه کوثر
خبر بین الملل
• هوش مصنوعی و عاملیت معلمان/ فاطمه خدایاریان طهرانی
معرفی دبیرخانه
• دبیرخانه راهبری کشوری هوش مصنوعی و برنامهنویسی دوره اول متوسطه؛ حرکت امیدوارانه به سمت آینده نویدبخش به مدد تسلط بر هوش مصنوعی و برنامهنویسی/ ئاسو شجاعی
از حرف تا حرفه
• معرفی رشته مدیریت و برنامهریزی امور خانواده/ فاطمه حسنزاده
چگونه ماندگار شدیم؟
• معرفی هنرستان ماندگار صنعتی تبریز/ مرتضی حسیننژاد
هنرستان موفق
• کالپوش وطن من است...؛ معرفی هنرستان شبانهروزی کاردانش امیرکبیر رضوان/ عزتالله الهیاری
خبر
• برگزاری نخستین المپیاد هنرآموزی شایستگیمحور کشوری ویژه رشته رایانه/ آزاده هاشمی فریز
گفت وگو
• چالشهای اجرای قانون نظام جامع آموزشهای فنی، حرفهای و مهارتی؛ گفتوگو با ابراهیم آزاد و علیاصغر خلاقی/ امیر طالبیان
یادداشت
• نقدی بر ترویج مهارتآموزی در جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان/ محبوبه زیانی
هنرآموز موفق
• به علاقههایت بیندیش!؛ گفتوگو با مهندس ابوالفضل یوسفیراد/ شیرین شعبانی
هنرجوی موفق
• بهبود مستمر در همه مرحلههای زندگی؛ گفتوگو با حسین دهلوی/ امیر طالبیان
قلم تجربه
• کتاب پلی است به دنیای خیال.../ فاطمه شاکری
همکاران ما
• هنرجوی دیروز، هنرآموز امروز ـ 7/ سیدسعید میرباقری
گزارش
• مدرسه ایرانی، معماری اسلامیایرانی/ محمد نوریزاده
آموزش همراه با تولید
• تولید قارچ دکمه ای توسط دانش آموزان مدرسه استثنایی امیرکبیر دوره حرفهای شهرستان آققلا/ محمد کسلخه
ایده هنرستانی
• معلمی عشق است و هنر... / معصومه طبسی
واژه سرا
• اصطلاحات فنیوحرفهای/ رحیم محجوب