یادداشت سردبیر
• پایان کلاس و مدرسه؟/ دکتر فریدالدین حداد عادل
گفت وگو
• جایگاه فلسفه و ماهیت یادگیری شخصیسازیشده در مطالعات مغز و عصبشناختی؛ گفتوگو با دکتر محمود تلخابی/ گفتوگوکننده: مقصود رزمآرا
• هوش مصنوعی در خدمت یادگیری شخصیسازیشده؛ گفتوگو با یاسین بابازاده دانشجوی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی/ گفتوگوکننده: صمد فرخی
معرفی برنامه
• فناوریهای نوین برای غلبه بر مشکلات گفتاری/ افسانه رزاقی
آموزش
• آسانکردن یادگیری، با تمرکز بر نقاط قوت/ ایرج خوشخلق
• نظام یادگیری شخصیسازی شده مبنی بر هوش مصنوعی/ مصطفی خضری، شیرین کریمزاده
• یادگیری براساس علایق دانشآموزان؛ بررسی نمونههای موفق اجرای یادگیری شخصیسازیشده در کشورهای گوناگون/ وحید محبوبی
• فرصتهای یادگیری برای هر دانشآموز؛ رویکرد یادگیری شخصیسازیشده برای آموزش دانشآموزان دارای نیازهای آموزشی ویژه/ مژگان فرهبد
تجربه
• تشخیص اختلال ریاضی با کمک یادگیری شخصی شده/ الناز بحرائی
علمی
• نقش معلم در شخصیسازی یادگیری/ دکتر محسن آیتی، دکتر فاطمه نادری
• سفارشیکردن آموزش/ دکتر محمدرضا سرکار آرانی
• فرصتهای آموزشی برابر؛ بررسی چالشها و راهکارهای اجرای یادگیری شخصیشده برای دانشآموزان با نیازهای ویژه در مدرسههای عادی/ دکتر صابر عظیمی
• تحول یادگیری در دوره ابتدایی هوش مصنوعی در خدمت شخصیسازی آموزش/ دکتر محرم آقازاده
معرفی فیلم
• ستارههای روی زمین/ مقصود رزمآرا
چکیده پژوهش
• یادگیری شخصیسازیشده اصول، ابعاد و روشها/ مژگان هاشمی
معرفی کتاب
• یادگیری فردیسازیشده؛ نویسنده: پروفسور وی اسکات سالبرگ، مترجمان: ابوالفضل بختیاری، محبوبه شمسالدینی و مهدیه شهسواری/ مژگان هاشمی