یادداشت سردبیر
• فناوری و مرگآگاهی/ مهدی واحدی
تحقیق در تکنولوژی آموزشی
• تدریس فناورانه فردا؛ لزوم همگامی مؤثر معلمان با تحولات آینده آموزش/ زهرا خزائی، سیده فاطمه موسوی اصل
نقشه راه آموزش
• بنویس تا کامروا شوی!؛ طراحی آموزشی مبتنی بر تقویت مهارت نوشتن/ محمد رحیمزاده، نرگس نعمتزاده قهرودی
سنجش و ارزشیابی آموزشی
• چشم تیزبین رایانهای؛ کاربرد دادههای دیداری در سنجش و ارزشیابی/ فاطمه شریفی
• سنجشِ منحصر به فرد؛ آشنایی با کاربرد زیستسنجی در آموزش و ارزشیابی/ صبا نصر، محمدرضا زینلنرجه
فناوری در خدمت آموزش
• خلاقیت ارغوانی؛ معرفی کاربردهای برنامه «پریلمش» برای معلمان و دانشآموزان/ مریم فلاحی، روشن احمدی
• ردیابی چشمها؛ پایش فرایند یادگیری با تحلیل واکنشهای دیداری مخاطبان/ محیا زارعنسب
• هوش مصنوعی در کلاس ریاضی/ فائزه حسنی، محمدرضا زینلنرجه
تحقیق در فناوری آموزشی
• تدریس در سرزمین عجایب؛ نگاهی به واقعیت ترکیبی و برتری آن نسبت به واقعیت مجازی و افزوده/ سعید حقشناس
طراحی راه آموزش
• سفره رنگینِ یادگیری؛ مزیتهای آموزش تلفیقی و روشهایی برای اجرای آن/ دکتر لیلا سلیقهدار، شهین سپاسی
سرگرمآموزی
• عیب و هنر بازیهای ویدئویی، در اثرگذاری روی تمرکز کاربران/ علی شیرکرمی
راهبری مسیر یادگیری
• پیرو، همراه یا مدیر؟؛ آشنایی با سه ابرانگاره هوش مصنوعی در آموزش/ سیدعلی مسلمی
تربیت فناورانه
• به سوی اندیشه دیجیتال؛ گزارشی از یک پروژه منطقهای/ صدرا فیروزمند
• دست هوش مصنوعی چقدر باز است؟؛ تجربهای از آموزش قابلیتها و کاربردها/ حسین غفاری، برگرفته از رهیار سواد فضای مجازی «ابریشهر»
• معرفی منابع سواد فضای مجازی؛ مجموعه مستند شبکه،قسمت هفتم: دزد زمان/ حسامالدین ابوالحسنی