یادداشت سردبیر
• احوالات تربیت پژوهشمحور/ فریدالدین حداد عادل
گفتوگو
• آموزش پژوهشمحور بهعنوان یک فرصت؛ آموزش پژوهشمحور؛ نقد و بررسی گفتوگو با دکتر فرهاد شفیعپورمطلق/ محمد خدابنده
علمی
• تدبیر مدیریت؛ نگرشی تحلیلی - فلسفی بر استقرار فرهنگ آموزشهای مبتنی بر پژوهش (مدرسههای پژوهشمحور)/ دکتر ایمان اوانی، دکتر منصوره چراغیان
• مهارتهای ضروری قرن بیستویکم؛ معرفی مدل یادگیری پروژهمحور با استفاده از بازیوارسازی، برای تقویت یادگیری در قرن بیستویکم/ نویسندگان: چاتیکا وانگلنگ و پینانتا چاتواتانا؛ ترجمه: زهرا زارعی
• نقد آموزشِ پژوهشمحور؛ آیا مدرسههای ایرانی آماده پذیرش یادگیری پژوهشمحور هستند؟/ دکتر رضا میرزاخواه خرشتمی
تجربه
• آموزش پژوهشمحور در مدرسههای ایرانی: ابزار پرورش خلاقیت یا افزایش فشار تحصیلی/سجاد کاظم نسب
• پژوهش، سرمایهای با ارزش؛ کشف استعدادها و تحقق رؤیاهای علمی در دل جزیره قشم/ زینب کارگر
• فرهنگ کتابخوانی/ فاطمه رهبری
• از بذر تا بهشت کوچک؛ تجربهای از آموزش پژوهشمحور در کلاس دوم/ رقیه رضوانی
• از آشپزخانه تا تخته سیاه؛ بهکارگیری رویکرد آموزش گفتوشنودی در کلاس درس ریاضی/ قاسم برجسته
معرفی وبگاه
• آموزش و یادگیری پژوهشمحور/سیدمحمد نوروزیانامیری
چکیده پژوهش
• مهارت حلمسئله/ محمود حسنزاده
• بیایید کمی محقق باشیم!؛ چگونه آموزش پژوهشمحور را در مدرسه دنبال کنیم/ دکتر لیلا سلیقهدار، دکتر محمد رحیمزاده
معرفی فیلم
• رادیکال/ سیدمحمد نوروزیان امیری
تجربه داخلی
• آموزش بهمثابه همآفرینی؛ چگونه پژوهشمحوربودن کلاسها به یادگیری عمیقتر منجر میشود.../ دکتر سید محمد الحسینی
طنز
• پژوهشهای سهرابی/ مهدی فرجاللهی
• برگهای خجالتی؛ ماجراهای یک کلاس پژوهشمحور/ فاطمه اسدی امیری
معرفی بازی
• بازیهای پروژهمحور؛ کشف، همکاری و خلاقیت در دنیای یادگیری پژوهشمحور/ احمد بارانی
تجربه خارجی
• آموزش نوشتن؛ ادغام یادگیری اجتماعی و عاطفی مبتنی بر آموزش/ ترجمه سید محمد نوروزیان امیری
گزارش
• مدرسههای پژوهشمحور/ آرزو میرزایی
• مدرسه آموزش پژوهشمحور؛ گزارشی از بررسی و تحلیل رویکردهای نوین مدرسه پسرانه مولانا در قشم/ سارا کارگرنژاد
آموزش
• رویداد رُکاپ؛ تجربه موفق آموزش پروژهمحور در اولین مدرسه نوآفرینی ایران/ علیرضا عزیزپور