یادداشت
30 ویژگی نسل زد/ مهدی واحدی
مبانی فناوری آموزشی
• زنجیرههای گرهگشا؛ مزایای استفاده از بلاکچین در آموزش و یادگیری/ زینب عارفی، معراج حیدریزاده
• آموزش قابل هضم؛ نکاتی کاربردی درباره یادگیری خُرد/ زینب عارفی
طراحی و تولید منابع یادگیری
• من تحلیلگر هستم؛ آشنایی با الگوی تحلیل محتوای آموزشی / لیلا سلیقهدار
کاربرد فناوری آموزشی
• تولید محتوای تعاملی با استفاده از واقعیت مجازی؛ بررسی یکی از قابلیتهای کپتیویت برای ساخت واقعیت مجازی تعاملی/ امیر محمد شیرخدا، امیرحسین سلطانی فلاح
• بازی با چهرهها؛ معرفی بازی رایانهای برای بهبود مهارتهای پردازش هیجان چهره در کودکان در خودمانده(اوتیسم)/ مژگان قنات
سنجش و ارزشیابی
• سنجشهای زیانبار؛ نگاهی تحلیلی به سنجشهای مخاطرهآمیز/ علی محمد فرداودی
تربیت رسانهای
• راهنمای اخلاقی ارتباطات مجازی؛ اخلاق فناوری - گام دوم/ حسین غفاری
تجربه آموزشی/ تجربه زیسته
• یادگیری جذاب؛ اهمیت تجربههای زیسته در تعمیق یادگیری/ مصطفی سهرابلو
پرونده ویژه
• نسل زد
• نگاهی اجمالی به ویژگیهای نسل زد/ سمیه مهتدی
• جایگاه معلم و مدرسه در دنیای ذهنی نسل زد/ اسکندر علیجانی علیجانوند
• گشتی در دنیای بچههای زد/ سمیه مهتدی
• مدرسه نرم؛ روشهایی برای تطبیق مدرسه با نیازهای نسل زد/ الهه خاطری
• ترفندهای معلمی برای سازگاری با نسل زد/ وحید رامیار
• آموزش تلفیقی برای دیجیتالزادهها؛ ضرورت آمیختگی سبکهای سنتی با فناوریهای نوین/ مریم ایزی
• تدریس برای نسل زد؛ بررسی ابزارها و راهبردها/ زهرا زارعی
تجربههای جهانی
• حس حضور مالزیایی!؛ بررسی نتایج یک مطالعه درباره حس حضور در محیطهای یادگیری مجازی در کشور مالزی/ زهرا خزائی، بتول خزائی
تربیت رسانهای، سواد اطلاعاتی 2
• سایبر، اینترنت و تاریخچه آن؛ آشنایی با سازوکار فضای مجازی/ صدرا فیروزمند
تربیت رسانهای، معرفی منابع تکمیلی
• پرسه در ژرفای وب!/ مهدی حمزهلو