نمایش شماره

رشد معلم
شماره ۲. آبان ۹۶

یادداشت سردبیر
کتاب پناهگاه بچه‌ها/ محمدرضا حشمتی

گفت‌وگو
معلم روز آمد، نسل کارآمد (گفت‌وگو با سهیلا حسین‌زاده،‌ دبیری که فرصت پژوهش را برای شاگردانش مهیا می‌کند) / محمدحسین دیزجی

نگاهی دیگر
ابراهیم (ع) پرسشگر (قسمت دوم) / دکتر اسدالله مرادی

تجربه آموزشی
امتحان بی‌نظم / مریم یراقی

میزگرد
با نومعلمان (نشستی صمیمانه با معلمان تازه‌کار) / صدیقه صفدری

یادگیری تعاملی
آرایش تعاملی یادگیری (نقش محیط یادگیری در کاربست نظریه اجتماعی ـ فرهنگی) / دکتر محمد نیرو

معلم سوم
آکواریوم آموزنده (نگاهی به نقش معماری مدرسه در یادگیری)/ محمد تابش

آداب گفت‌وگو
گوش شنوای معلمی / ایمان دهدشتی نسب

شعر

معلم و فیلسوف
پل ارتباط  (ارتباط معلم و دانش‌آموز با نگاه انسان عامل)/ نصرالله دادار

کارآفرینی
کارآفرینی در مدارس / دکتر امید مهرابی

بازخورد
بازخورد راه‌نما / دکتر نیره شاه‌محمدی

طنز
امان از معلم ناباب! (نامه منتشر نشده از ارسطوی حکیم به پسرش)/ رویا صدر

سواد رسانه‌ای
سوپرمن و قانون بقای انرژی! / حسین حق‌پناه

اطلاع‌رسانی
بازتاب اندیشه (گزارش کوتاهی از اولین دوره جشن خاطرات معلمی)

خاطره
مهمان امام حسین (ع) / محمدباقر نوریان؛‌ رتبه اول فراخوان خاطره معلمی

داستان
خدا حقیقت را می‌داند ولی منتظر می‌ماند / لئون تولستوی

بازی در کلاس
وقتی می‌خواهید نشاط ایجاد کنید/ زهرا مشیری، بهاره میرزاپور

تفکر سیستمی
کارخانه‌های کاریکاتورساز (الگوی موفقیت برای موفق) / محمدعلی اسماعیل‌زاده اصل

قوانین معلمی
تنبیه هم قانون دارد / حسین عاملی

مقاله
تردید سالم (راهکارهای ارتقا و ترویج تفکر انتقادی و خلاق در مدارس)/ کبری فتحی‌پور

معرفی کتاب
این شماره: مهارت‌‌های مشاوره‌ای برای معلمان// مسئولیت و ویژگی‌های یک معلم موفق // معلم بزرگ ایران/ طیبه الدوسی 

خاطره
فوت و فن ساده‌نویسی / سیدحسین حسینی‌نژاد

خانواده رشد
بعد از پیک، قبل از رشد / محمد دشتی

مقاله
خجالت زدایی! (نگاهی به روش‌‌های کاهش کم‌رویی)/ علی مصلحی‌راد

روزنگار / محمدحسین دیزجی

بیمه
فرایند پرداخت خسارت در بیمه‌‌های عمر انفرادی، گروهی، عمر ذخیره‌دار (فوت، از کار افتادگی و امراض خاص) و درمان/ نوشین لالیان‌پور

تجربه آموزشی
روز اول/ زینب وکیل

خبر
کانال تلگرام رشد معلم راه‌اندازی شد

اظهارنظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید