عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

معرفی کتاب

مدیریت دانش

مدیریت دانش

دکتر عباس خورشیدی، دکتر جهانبخش محبی نیا، بتول محمدی

نشر احسن به سفارش دانشگاه فرهنگیان

چاپ اول : 1392


مدیریت دانش فرایند شناسایی، کسب، توسعه، اشتراک، به‌کارگیری، نگهداری و ارزیابی منبع استراتژیک دانش در یک سازمان برای افزایش و توسعه قابلیت‌ها و توانایی‌های موجود جهت بهسازی و بالندگی سازمانی در یک محیط متغیر و پویا است. به عبارتی مدیریت دانش به عنوان منبع راهبردی یا عاملی که خمیرمایه همه تحولات و تضمین کننده ادامه حیات سازمانی است، در نظر گرفته شده است.
راهبران در سازمان‌ها مسئول شناسایی، تولید و به‌کارگیری آن هستند و مدیریت دانش به عنوان یک عامل اقتدار در نظر گرفته می‌شود که به بهسازی، بالندگی و در نهایت توانمندسازی سازمان و تغییرات مثبت آن و مقابله با عوامل ناخواسته محیطی و رقابت در همه زمینه‌ها منجر می‌شود.
سازمان‌های پایبند به مدیریت دانش با ایجاد انگیزه تمایل به دانش‌اندوزی را در کارکنان فراهم می‌کنند و در نتیجه یادگیری امری مداوم و حیاتی در سازمان محسوب می‌شود.
کتاب حاضر در هفت فصل به شرح زیر نوشته شده است:
فصل اول: ماهیت و تعاریف دانش
فصل دوم: ماهیت و تعاریف مدیریت دانش
فصل سوم: ابزارهای مدیریت دانش
فصل چهارم: الگوهای مدیریت دانش
فصل پنجم: استراتژی‌های مدیریت دانش
فصل ششم: الگوهای ممیزی مدیریت دانش
فصل هفتم: تجارب موجود در خصوص استقرار مدیریت دانش در سازمان‌ها

۱۹۶ نفر
۳۱,۵۱۶,۹۹۲ نفر
۲,۶۶۳ نفر
۱۳,۲۶۶ نفر
۵,۱۸۷ نفر