عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

رویکرد تلفیق در سازمان دهی محتوا

  فایلهای مرتبط
رویکرد تلفیق در سازمان دهی محتوا
در این مقاله رویکرد تلفیقی را در سازمان‌دهی محتوا بررسی می‌کنیم. پیش از ورود به موضوع یادآوری این نکته ضروری است که برنامه درسی ملی رویکرد یکپارچگی و فراگیری را به عنوان یکی از استانداردهای برنامه‌های درسی تعیین کرده است. به‌طوری که بیان می‌دارد: «برنامه‌های درسی و تربیتی باید برای همه دانش‌آموزان به صورت پیوسته و یکپارچه طراحی و تدوین شوند. این برنامه‌ها باید با رعایت انعطاف‌پذیری با نیازهای هر یک از گروه‌های دانش‌آموزی با نیازها و استعدادهای خاص انطباق و سازگاری داده شوند». رویکرد تلفیقی فرصتی را فراهم می‌آورد تا یکپارچگی و درهم‌تنیدگی محتوا افزایش یابد و از این رو مورد توجه است.

تلفیق به معنی درهم‌تنیدن، یکپارچه‌سازی و درهم‌آمیختن است. رویکرد تلفیقی بیان می‌دارد که به منظور کارآمدی بیشتر برنامه‌های درسی و تحقق اهداف نظام آموزشی بهتر است اهداف دانشی، مهارتی و نگرشی یک پایه تحصیلی و محتوای ناظر به آن‌ها را به‌طور هدفمند ادغام کرد و محتوایی ویژه و متناسب طراحی کرد. درهم‌تنیدن و ادغام همه یا بخشی از موضوعات و اهداف یک پایه تحصیلی و تولید محتوا با رویکرد تلفیقی نتایجی از این دست در پی دارد:

- افزایش یادگیری معنادار2

- تحقق بیشتر شایستگی‌ها3

- انعطاف‌پذیری زیاد

- تطبیق بیشتر با روش‌های ارتباطی دانش‌آموزان

- ارتباط بیشتر بین یادگیری و موقعیت‌های واقعی زندگی

- تکیه بیشتر بر دانش و یافته‌های قبلی دانش‌آموز

- تمرکز بیشتر بر یادگیری مفهومی4

 

- کاربران گرامی؛ برای مشاهده متن کامل این مطلب به فایل PDF پایین همین صفحه مراجعه فرمایید.

 

۱۱
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش شیمی، شیمی و برنامه درسی، رویکرد تلفیق در سازمان دهی محتوا، دکتر حسن حذرخانی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

۲۱۲ نفر
۲۸,۲۳۸,۰۹۹ نفر
۹,۷۶۲ نفر
۸,۷۹۹ نفر
۱۹,۰۱۰,۵۰۹ نفر