عکس رهبر جدید

معلم مصلح

معلم مصلح

نویسنده: ناصر طاهرنیا

نوبت چاپ: اول. 1397

ناشر: شرکت افست

استاد احمد صافی پس از سال‌ها پویش در قلمرو آموزش و پرورش در آذر ماه سال 1401 به دیار حق پیوست. یادشان را گرامی می‌داریم و برای آشنایی با اندیشه‌های ایشان دربارۀ تعلیم و تربیت کتاب «معلم مصلح» را به خوانندگان مجله پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه یکی از نوشته‌های ایشان را که در این کتاب آمده است، با هم می‌خوانیم.

 

ما را می‌شناسید؟

ما کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانیم.

- ما فرزندان سرزمین ایرانیم؛ سرزمین شاعران، نویسندگان، فیلسوفان، عالمان، خطاطان، نقاشان، معماران، ورزشکاران و صنعتگران ایران.

- ما بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در 106000 مدرسه در هزاران شهر و روستا به تحصیل اشتغال داریم و بهترین ایام عمر و زندگی خویش را در مراکز آموزشی صرف می‌کنیم. ما را می‌شناسید؟

- ما کودکان و نوجوانان سرزمین طلای سبز ایران، رفسنجان و کرمان؛ سرزمین طلای سیاه ایران، خوزستان؛ سرزمین طلای سرخ ایران، خراسان و سرزمین طلای سپید ایران، دشت گنبد و گرگانیم. ما بچه‌های اینچه‌برون، داشلی‌برون، مراوه‌تپه، آمل و بابل و دشت ناز و دل جنگل‌های گلستانیم.

- ما کودکان و نوجوانان مغان و بیله‌سوار اردبیل، خدابنده زنجان و دریاچه زیبای ارومیه و خوی و سلماس و چالدران و ماکوی آذربایجانیم.

- ما بچه‌های خمین و محلات، گلپایگان و خوانسار، تیران و داران، ازنا و درود و بروجرد و چقلوندی لرستانیم. ما بچه‌های اردل و لردگان، سی‌سخت و یاسوج، قروه کردستان، پاوه کرمانشاهان، نهاوند همدان و دهلران ایلامیم.

- ما کودکان و نوجوانان بندرهای کنگ و ریگ و دیلم، جزیره‌های قشم و هرمز و سیری و لاوان و بچه‌های کنارک و چابهار و زابلستانیم. ما دانش‌آموزان استان‌های زیبای گیلان و سرزمین‌های سمنان و دامغان و قزوین و قم و کاشان، شیراز و یزد و اصفهان و تهرانیم. ما را می‌شناسید؟

-ما بچه‌های سواحل دریاچه هامون و حوض سلطان، و دامنه‌های کوه‌های الوند، سهند و سبلان و تفتان و دماوند و البرزیم.

- ما کودکان کودکستانی و آمادگی و دبستانیم.

- ما کودکان بی‌غل و غشیم، با صفا و با طراوتیم، پرجنب و جوش و خروشیم، گرم و با محبتیم، صدیق و راستیم، پاک و پاکیزه‌ایم. باور کنید!

- ما بالنده‌ایم، خلاقیم، مبتکریم.

- ما دارای استعدادهای متعددیم، ما آماده برای پیشرفتیم، ما مستعد برای یاد گرفتنیم.

- ما جداشده از محیط گرم خانه و خانواده‌ایم، ما آماده برای سازگاری با محیط تازه مدرسه‌ایم.

- ما اهل سؤال و پرسشیم، ما مشتاق و دلباخته گردشیم، ما دوست‌داران ورزشیم.

- ما کنجکاو و علاقه‌مند به شناخت طبیعتیم، ما دوست‌دار نقاشی و قصه و اشعار کودکانه‌ایم.

- ما 5 ساله‌ایم، 6 ساله‌ایم، 7 ساله‌ایم، 8 ساله‌ایم، 9 ساله‌ایم، 10 ساله‌ایم، نوجوانیم. ما جوانیم.

- ما مخترعان، مکتشفان، شاعران، هنرمندان، صنعتگران، فیلسوفان، نویسندگان، افسران، کشاورزان، معلمان، استادان، مدیران، رهبران، پدران و مادران آینده‌ایم.

- جرقه‌ها را از کودکی، از کودکستان و دبستان بزنید که فردا دیر است و دیر!

- ما دانش‌آموزان دوره‌های راهنمایی و متوسطه‌ایم.

 


۸۲۰
کلیدواژه (keyword): رشد معلم، معرفی کتاب، معلم مصلح، احمد صافی ،ناصر طاهرنیا
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید