عکس رهبر جدید

یک جور دیگر

یک جور دیگر

حتماً تا به حال در موقعیت‌های سخت و نامطلوبی قرارگرفته‌ای؛ مثلاً ممکن است رابطه‌ات با دوستت به مشکلی برخورده باشد یا از یکی از درس‌هایت خوشت نیاید و مجبور باشی تحمّلش کنی.

این‌جور وقت‌ها ممکن است خسته و عصبی شویم؛ مثلاً با دوستمان دعوا کنیم یا اینکه مدام از وضعیتی که داریم شکایت کنیم و غُر بزنیم. بعضی‌ها هم ممکن است راه‌های دیگری را انتخاب کنند؛ مثلاً با دوستشان قهر کنند یا درسی را که دوستش ندارند کمتر مطالعه کنند.

به نظرت این طور برخوردها شرایطمان را بهتر می‌کند؟ حالا بیا فکر کنیم و ببینیم آیا می‌شود طور دیگری برخورد کرد؟ مثلاً اگر در موقعیتی که دوست نداریم قرار گرفتیم از خودمان بپرسیم چه‌کار می‌توانم انجام بدهم که یک اتّفاق خوب بیافتد یا یک چیز تازه یاد بگیرم؟ آیا می‌شود از این اتّفاق برای رشد خودم استفاده کنم؟ پرکردن جدول زیر می‌تواند به تو کمک کند تا کم‌کم در موقعیت‌های مختلف بهتر فکر کنی و واکنش‌های سنجیده‌تری انجام دهی. البتّه مشورت و هم‌فکری با افرادی که در این زمینه موفّق هستند، حتماً برایت راه‌گشا و مفید خواهدبود.


۲۱۶۸
کلیدواژه (keyword): رشد دانش آموز، یادداشت سردبیر، یک جور دیگر، نفیسه نجفی قدسی
ارشام شجاعیان
۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
1
0

عالی هست من خیلی چیز ازش یاد گرفتم.

آنیسا دانشمند
۱۴۰۲/۰۲/۰۵
4
0
1

سلام مجله ی خیلی خوبی است اما در قسمت شهر ساز دانشمند من توانستم مشکلی پیدا کنم . اصفهانی هستم و می خواستم یک مشکل تلفظی را اطلاع تان برسانم . ما نمی گوییم ( مَنار جنبان ) می گوییم ( مُنار جنبان ) همان طور که در بخش برخط گفته اید هر سایت ، رسانه و گزارشی درست نیست لطفا توجه کنید . حالا که دیگر پخش شده اما لطفا حواستان را از آیت به بعد جمع کنید .

زهره قنبری
۱۴۰۲/۰۲/۰۴
0
0
0

باسلام در صورت امکان مجله رشد دانش آموز دی تا اسفند ۱۴۰۱ را هم در سایت قرار دهید باتشکر

مدیر سایت
۱۴۰۲/۰۲/۲۰
0
0
0

با سلام و احترام؛ مجلات در فصل تابستان در سایت منتشر خواهند شد


دیانا سادات هاشمی
۱۴۰۲/۰۱/۱۴
0
13
12

داستان ها بسیار زیبا و خواندنی بودند ولی لطفا آخر مجلات رو با معما های جالب تری چاپ کنید. مچکرم.


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید