عکس رهبر جدید

تولید، درآمد، ثروت، مسئله این است؟!

  فایلهای مرتبط
تولید، درآمد، ثروت، مسئله این است؟!

1. همه آدم‌ها باید یاد بگیرند که کسب درآمد کنند، اما ما گاهی از این موضوع غفلت می‌کنیم. برای اینکه مخاطبان ما مادی نشوند، اصل موضوع را حذف می‌کنیم. در نتیجه، گاهی انسان‌های نخبه‌ای تربیت می‌کنیم که حساب پول جیبشان را هم ندارند و از پرسیدن چند سؤال ابتدایی درباره بیمه و مدل دستمزد خود ناتوان هستند.

2. گاهی ما نفس کسب درآمد و تولید ثروت را مذموم می‌دانیم، چون دغدغه داریم از علم و فضل دور شویم. اما توجه نداریم که همه ما انسان‌ها در کنار تنظیم شیوه پول‌درآوردن خود، باید یاد بگیریم:

الف‌) چگونه سرمایه به‌دست بیاوریم؟

ب‌) چگونه سرمایه و درآمدمان را خرج کنیم؟ یعنی سبک زندگی مالی در زمینه نحوه خرج‌کردن چگونه است. روش خرج‌کردن چگونه باشد؟

ج‌) درآمد خود را در کجا خرج کنیم؟

3. در مدرسه، به خطا، گرد مباحث مالی خط قرمز کشیده‌ایم، اما دانش‌آموزان ما به‌شکل روزافزونی در پی درآمد بیشترند. در ادبیات رسمی آموزش‌وپرورش از این واقعیت دوری می‌کنیم، اما در پهنه جامعه این مسئله هر روز بیشتر ذهن و عمل نوجوانان ما را فرا می‌گیرد.

4. توجه ویژه نوجوانان به رشته تجربی و علاقه وافر این نسل به «فقط پزشک‌شدن»، حکایت از پررنگ‌شدن جنبه‌های مادی در ذهن کودکان و نوجوانانی است که شیفته «پزشک» یا «دندان‌پزشک» شدن هستند. یعنی عرصه کلان علم و دانش عمومی همه چیز و همه مشاغل کنار گذاشته شده است و فقط یک شغل پردرآمد، انرژی بسیاری از دانش‌آموزان را به خود جلب کرده است.

5. باید توجه داشته باشیم، اگر درباره ثروت و روش‌های کسب آن هوشمندانه حرف نزنیم، نمی‌توانیم در مورد خیلی از امور دیگر نیز صحبت کنیم: ربا، رشوه، صرفه‌جویی، صرف مال در امور خیریه، مقوله قرض‌الحسنه، سپرده‌گذاری در بانک، خرید سهام و تبعات مثبت و منفی آن. حتی در مورد برخی رشته‌های علمی و کاری هم نمی‌توانیم به‌خوبی صحبت کنیم، چون مسئله محوری و اصلی آن‌ها مورد توجه و عنایت ما نیست.


۶۲۷۵
کلیدواژه (keyword): رشد مدرسه فردا، یادداشت سردبیر، تولید، درآمد، ثروت، مسئله این است؟!، فریدالدین حداد عادل
حالق شهیازی
۱۴۰۲/۰۶/۰۸
0
0
2

سلام موضوع سواد مالی در متون درسی از دوره دوم ابتدایی در کتابهای مطرح شود تا دانش آموزان با دانش مالی آشنا شوند تا حداقل ارزش و قیمت وسایل آموزشی خریداری شده را بدانند و هر سال یک موضوع مالی به دانش آموزان یاد داده شود و که کاربردش در زندگی روزمره به عینه برای شان قابل لمس و فهم باشد در کل رفتار اقتصادی را یاد بگیرند تا مثل دانش آموزان قدیم مثل ما بعد 45 سالگی متوجه نشوند که چقدر رفتارهای غیر اقتصادی داشتند!

ابوذر محمدی
۱۴۰۲/۰۵/۲۱
0
0
2

ضمن احترام به همه ی شغل های موجود در جامعه باید کاری کنیم که شأن و منزلت شغل های که آموزش دهنده هستند مثل اساتید دانشگاه،معلمان و همه کسانی که به نوعی یک علم یا شغل یا تفکر و سبک درست زندگی را آموزش می دهند، در جامعه بالاتر برود و انجام این امر مهم بدون شک مربوط به حاکمیت است. اگر کشورهایی مثل ژاپن و آلمان که پس از جنگ جهانی عملا ویرانه ای از آنها بیشتر نمانده بودتوانستند دوباره به کشورهای صنعتی تبدیل شوند بدون شک یکی از دلایل آن همین امر بوده است.

حسینی
۱۴۰۲/۰۴/۰۷
0
2
6

ضمن تشکر از نظرات عزیزان .1 - آموزش و پرورش بایستی محتوی کتاب های درسی را متناسب و درست تنظیم کند .2 - خیلی از دروس مهم و خلاقانه مثل هنر ، ورزش و کار و فن آوری و ... در خیلی از مدارس در حد رفع تکلیف هستند .3 استعدداد یابی و هدایت تحصیلی در مدارس به درستی انجام نمی شود . 4- هنرستان ها سر و سامان درستی ندارند یا امکانات ندارند یا از لحاظ جو اخلاقی شایسته دانش آموزان مستعد و مودب نیستند .

محمود کشتکار
۱۴۰۲/۰۳/۱۱
0
3
9

باید دروس غیرضروری در دوره متوسطه حذف شود ودوره متوسطه ازهمان ابتدا به صورت تخصصی وارد مشاغل شوند مثلا رشته های پزشکی به دوره های اختصاصی زیر گروه خود تقسیم شود دبیرستان پزشکی داشته باشیم دارای رشته های پرستاری ،دندانپزشکی ،چشم پزشکی، جراحی و....که هررشته فقط دروس مرتبط با خود را بخواند وتحصیلات تکمیلی را در دانشگاه به انجام برساند وهمینطور دبیرستان فنی دارای رشته های مرتبط مانند انواع مهندسی داشته باشیم ودروس غیرمرتبط حذف شوند وبه همین صورت دبیرستان حقوق ومدیریت و...

سیدنورالدین بهروزی نیک
۱۴۰۲/۰۳/۱۱
4
0
4

با سلام و احترام امیدواریم که متخصصین امر با آسیب شناسی تعلیم و تربیت بویژه ارتباط محتواهای آموزشی و بازار کار که به نوعی ارتباط نظر با عمل می باشد بتوانیم دانش آموزان کارآمدتری پرورش دهیم. ارادتمند دبیر آموزش و پرورش شهرستان امیدیه


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید