عکس رهبر جدید

راهنمای عمل رهبران مدارس

راهنمای عمل رهبران مدارس
مبتنی بر مطالعات بزرگ مقیاس بین‌المللی و دانش کاربردی موجود

نویسندگان: دکتر حیدر تورانی، دکتر بهنام راد

ناشر: انتشارات مدرسه

سال نشر: 1401

رهبران مدارس در قامت رهبران نوگرا و جسور باید با اصول و قوانین و ویژگی‌های نوین رهبری مدرسه آشنا و به آن‌ها متصف شوند، مفاهیم و گزاره‌های آن را به درستی دریابند، آن‌ها را در مدرسه خویش اعمال کنند و سپس با معلمان، دانش‌آموزان و والدین به اشتراک بگذارند.

کتاب «راهنمای عمل رهبران مدارس» ایده‌های ساده و مرتبط و در عین حال عمیقی ارائه می‌دهد تا آموزش و برنامه درسی و تربیتی را در مدرسه از گستره جدید یادگیری بهره‌مند و دانش‌آموزان را برای دنیایشان آماده کند. این کتاب راهنما از دو بخش بسیار مهم تشکیل شده است:

بخش اول بر مطالعات بزرگ مقیاس بین‌المللی و همین‌طور ترکیب دانش کاربردی موجود در حوزه مدیریت و رهبری مدرسه مبتنی است. این بخش به مدیران نشان می‌دهد در جهان امروز مدیر و رهبر مدرسه چه وظایفی دارد و بهترین و مبتنی بر شواهدترین فعالیت‌ها و اقدامات رهبران و مدیران مدرسه‌ها به منظور ارتقای عملکرد دانش‌آموزان و مدرسه چه هستند.

بخش دوم به سبب ضرورت موضوع رهبری نوکیش، با استفاده از نوآوری‌های دیجیتال در عرصه رهبری آموزشی که پس از بحران همه‌گیری جهانی بیماری کرونا و گسترش آموزش‌های مجازی جایگاه خاصی پیدا کرد، اهمیت مدارس و تجهیز مدرسه و رهبری مدرسه به فناوری‌های نو را بررسی می‌کند.

 

۷۸۰
کلیدواژه (keyword): رشد مدیریت مدرسه،راهنمای عمل رهبران مدارس،مدیریت و رهبری مدرسه،رهبری نوکیش،نوآوری‌ های دیجیتال،رهبری آموزشی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید