عکس رهبر جدید

زبان‌های درآمدساز

زبان‌های درآمدساز
زهرا ترابی در رشته رایانه درس خوانده است. خودش می‌گوید: «وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم، شغل‌هـایی بـرای من وجـود داشتند، اما آن‌ها را دوست نداشتم. به همین دلیل به دنبال یادگیری مهارت‌ها و دانش بیشتری در زمینه رشته تحصیلی‌ام رفتم و در کلاس‌های آزاد، زبان‌های برنامه‌نویسی را یاد گرفتم. بعد از چند جلسه احساس کردم این شغل را دوست دارم. پس در این زمینه به تمرین پرداختم و ایرادهای خودم را پیدا کردم. بعد از آن به عنوان کارآموز در یک شرکت مشغول به کار شدم و در نهایت در همان شرکت شروع به کار کردم. این شروع راهی بود که انتخاب کردم.»
برنامه‌نویس باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟

‌اول باید صبور باشد. اگر مشکلی در کار پیش بیاید، حل آن ممکن است روزها طول بکشد. پس اگر از چنین خصوصیتی برخوردار هستید، شغل برنامه‌نویسی را  انتخاب کنید.

دیگر اینکه داشتن مهارت مدیریت بحران و حل مسئله خیلی اهمیت دارد. ممکن است مشترکی ایراداتی به کار شما بگیرد یا نرم‌افزارها در زمان نامناسب دچار مشکل شوند.

دانستن زبان انگلیسی هم نکته  مهم دیگری است. خیلی وقت‌ها برای حل‌کردن مشکلات باید جست‌وجو کرد و سایت‌های آموزشی به زبان انگلیسی هستند. همان‌طور که می‌دانید ابزارهای برنامه‌نویسی نیز به زبان انگلیسی‌اند.

 

چطور وارد این رشته شویم؟

برنامه‌نویس می‌تواند بدون تحصیلات دانشگاهی وارد این شغل شود. اما در ایران  شرط استخدام داشتن تحصیلات دانشگاهی است. یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی که در دنیای برنامه‌نویسی فعلی کاربرد زیادی دارد، در جذب شما به عنوان نیروی کار خیلی مؤثر است.

 

مزایای این شغل چیست؟

خوبی این رشتـه این است که می‌توانی وارد حوزه‌هـای مـتفاوت شوی و خـودت شغلت را انتخاب کنی. مـثلاً می‌توانـی برنامه‌نویسی سخت‌افزاری را انتخاب کنی یا نرم افزاری را.

این شغـل به شمـا کمک مـی‌کند مهـارت حل مسئله داشته باشید که در سایـر موضوع‌های زندگـی هم به شما کمک می‌کند.

از طرف دیگر، اگر عـلاقه‌مند به دورکـاری هستید و یا دوست داریـد پـروژه‌ای کـار کنید، برنامه‌نویسی بهترین شغل برای شماست.

اگر در این شغـل به انـدازه کـافی مهـارتتان را بالا ببرید می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید و مهارت شما تضمین‌کننده پیشرفت شماست.

 

سختی‌های این شغل چیست؟

سختی‌های آن کم نیستند:

در ابتدای ورود به این شغل و تا دو سال اول نمی‌توان توقع درآمد خوبی را داشت.

رایانه دنیای بزرگی است و هرروز تغییر می‌کند. با ورود امکانات جدید به محیط برنامه‌نویسی لازم است خیلی زود آن‌ها را یاد بگیرید.

تحقیق‌کردن در این زمـینه و یـافتن اطلاعات درست وقت‌گیر است و در این زمینه نمی‌توانید به کتاب‌ها مراجعه کنید.

شما زمانی طولانی پشت سیستم رایانه می‌نشینید و ممکن است آسیب جسمی ببینید. پس لازم است هر یک ساعت نرمش‌های لازم برای گردن و کمر را انجام بدهید.

برنامه‌نویس سال‌های زیادی نمی‌تواند این شغل را ادامه بدهد. بعد از 12 تا 15 سال شما از این شغل خسته می‌شوید. پس لازم است که تجربه‌های متنوعی به دست بیاورید تا بعد از این سال‌ها به مدیر تبدیل شوید.

 

راه‌های پیشرفت در این شغل کدام‌اند؟

همیشه باید به روز باشید و درباره تغییرات جدید این حرفه بدانید و چیزهای جدید یاد بگیرید. این موضوع به پیشرفت شما کمک می‌کند.

از آنجا که برنامه‌نویسی رشته‌ای بین‌المللی است، در صورت کسب مهارت می‌توانید در دیگر کشورها شرایط شغلی خوبی داشته باشید.

اگر حداقل سه تا پنج سال در یک محیط کاری نمانید و تلاش کنید تجربه‌های جامع‌تری در زمینه  کار خودتان پیدا کنید، موفق‌تر خواهید بود.

ارتباط با افراد موفق این شغل به شما امکان می‌دهد شرکت‌های معتبرتر را بشناسید و در نهایت بتوانید در شرکت‌های بین‌المللی کار کنید.


۵۰۷
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان،مشاغل، زهرا ترابی،رشته رایانه،برنامه نویسی، زبان ‌های درآمدساز، تهمینه حدادی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید