عکس رهبر جدید

دانشنامه‌ اسباب‌بازی‌های طهران قدیم

دانشنامه‌ اسباب‌بازی‌های طهران قدیم

دانشنامه‌ اسباب‌بازی‌های طهران قدیم

نویسنده: زردشت ‌هوش‌ور

عکاس: علی‌ خوش‌جام

ناشر: کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان

«از شما درخواست می‌کنم، اگر اسباب‌بازی قدیمی‌ای را می‌شناسید که در این کتاب نیامده است، نام، مشخصات، کروکی، عکس یا نقشه‌ای از آن را برایم بفرستید تا بازسازی کنم و به نام فرستنده در موزه به ثبت برسانم. ممکن است افراد کهن‌سال بین اشیای قدیمی خود اسباب‌بازی‌هایی داشته باشند که شکسته، فرسوده و ناکارآمد باشد. می‌توانم آن‌ها را تعمیر و به نام صاحب اثر در موزه به ثبت برسانم. حتی می‌توان آن را به امانت گرفت و پس از الگوبرداری، به صاحب آن برگرداند. در صورت تمایل می‌توانید با نشانی زیر تماس بگیرید.

با تشکر: زردشت‌ هوش‌ور
 
 چند سطری که خواندید، بخشی از مقدمه‌ی کتابی است نه‌چندان نوپدید که به‌تازگی، در سال 1400، دفتر سامان‌دهی منابع مکتوب وزارت آموزش و پرورش از آن تقدیر کرده است. نویسنده‌ی خوش‌ذوق کتاب، پس از آنکه کار بازسازی اسباب‌بازی‌ها در کارگاهش به پایان می‌رسد، ترجیح می‌دهد این دست‌ساخت‌ها را به‌شکلی معرفی کند و بشناساند. بنابراین دست‌به‌کار نگارش کتابی می‌شود که پر است از اسباب‌بازی‌های ساده و ساختنی؛ همان‌ها که دوستشان داریم و شاید اصلاً بلد نباشیم آن‌ها را بسازیم.
 
کتاب در دو بخش تنظیم شده است: بخش اول کلیات است و بازی را تعریف می‌کند. تاریخچه‌ی اسباب‌بازی در ایران و جهان را نیز بررسی می‌کند. بخش دوم شناسنامه‌ی اسباب‌بازی‌های قدیمی استان تهران است. جالب است که هر اسباب‌بازی شناسنامه‌ای دارد. خواننده در این بخش با 19 ویژگی اسباب‌بازی آشنا می‌شود؛ از جمله: وجه تسمیه، اجزای سازه، مشخصات ظاهری، روش بازی، مراحل بازسازی،کاربری اسباب‌بازی مثل مقررات استفاده، جنسیت بازی‌کنندگان، سن و تعداد آن‌ها.


۳۹۷
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش ابتدایی،محتوای تکمیلی،معرفی کتاب، دانشنامه اسباب بازی های طهران قدیم،زردشت هوش ور،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید