عکس رهبر جدید

دعوت واقعی در فضای مجازی

  فایلهای مرتبط
دعوت واقعی در فضای مجازی

شش سال پیش بود که اتفاقی خوب و مهم در فضای مجازی افتاد. نامه رهبر کشورمان که خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشته شده بود؛ نامهای با مضمون دعوت جوانان اروپایی و آمریکایی به شناخت اسلام از طریق منابع درست، یعنی قرآن و زندگی پیامبر(ص). رهبرمان این نامه را به جوانان نوشت، چون اعتقاد دارد جوانان بیشتر از هر کسی به دنبال فهم واقعیت هستند؛ نامهای که وقتی به دست جوانان رسید، بازتابهای وسیعی داشت. کافی است در گوگل جستوجو کنی: «بازتابهای یک نامه». و با حجم  زیادی از بازتابها رو به رو شوی. حتی افراد مهم حکومتهای اروپایی از این کار استقبال کرده بودند.

«اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اول آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم، آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کردهاید؟ آیا تعالیم پیامبر اسلام(ص) و آموزههای انسانی و اخلاقی او را مطالعه کردهاید؟

من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم، نه به این علت که پدران و مادران شما را ندیده میانگارم، بلکه به این سبب که آینده ملت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حـس حقیقتجویی را در قلبهای شما زندهتر و هوشیارتر مییابم. همچنین، در این نوشتـه بـه سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کردهاند.

سعی کنید شناختی مستقیم و بیواسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضا میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند، چیست و چه ماهیتی دارد.»

 

اگر دوست داری اطلاعات بیشتری درباره این نامه به دست بیاوری، میتوانی به کتاب «شرحِ نامه» که توسط انتشارات نسیم انقلاب به چاپ رسیده است مراجعه کنی.

 

۲۶۴
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان،کتاب شرح نامه،دعوت واقعی در فضای مجازی،یاسمن رضاییان،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید