عکس رهبر جدید

تمرین‌های ورزشی در حال دیدن تلویزیون

تمرین‌های ورزشی در حال دیدن تلویزیون

ورزش بدون نیاز به پریدن و نفسنفس زدن!

خیلی از شما دوست دارید بدنهای قوی داشته باشید، امّا بعد از کمی دویدن و جستوخیز ممکن است خسته شوید و از داشتن بدن نیرومند، پشیمان! راستی راهی نیست که در حال نشستن یا دراز کشیدن جلوی تلویزیون ورزش هم بکنید؟ امروز با چند تا از این نرمشها و ورزشها آشنا میشوید. برای این تمرینها نیاز به بالا و پایین پریدن نیست. در جای خود باشید و ورزش کنید، امّا چطور؟

 

- این نوع تمرینها را میتوانید هم به تنهایی و هم در کنار دوستانتان انجام بدهید. اگر تنهایی این کار را کردید، میتوانید از یک ساعت یا شمارشگر زمان گوشی استفاده کنید تا بفهمید چقدر میتوانید این کارها را ادامه دهید. امّا اگر با دوستان خود این حرکات را انجام میدهید، ابتدا باید ببینید کدام یک، مدت زمان بیشتری این حرکات را انجام میدهید!

- همانطور که روی زمین دراز کشیدهاید (مثلاً جلوی تلویزیون و در حال دیدن فوتبال) پاهایتان را به هم بچسبانید. حالا در همان حال، دو پای خود را از روی زمین بالا بیاورید. همین کافی است و کار دیگری نکنید!

شاید در ابتدا فکر کنید این هم شد ورزش؟ امّا صبر کنید. چند ثانیه بعد میبینید که میلرزید! به شکمتان فشار میآید و میخواهید زانوهای خودتان را خم کنید. اگر باز هم تحمل کنید و پاهایتان روی زمین نیاید، میبینید که در حال خم شدن به چپ و راست هستید. احتمالاً خودتان را عقب میکشید تا پاهایتان به زمین نخورد. بعد از آن هم سرانجام خسته میشوید و پاهایتان روی زمین میآید.

امّا چرا؟

- پاسخ ساده است! حرکتی که انجام دادید، یک نرمش مناسب و سخت برای شکم است. بسیاری از کارهایی که در روز انجام میدهید (مثل دویدن و پریدن به هوا و...) همه نیاز به شکمی قوی دارد. پس سعی کنید از همین سن و سال، شکمتان را قوی کنید. داشتن شکم قوی باعث میشود بعدها کمر درد نگیرید.

امّا بهجز این حرکت، چهکارهایی میتوانید انجام دهید تا شکمتان قوی شود؟

- دوّمین حرکت، تفاوت کمی با حرکت اوّل دارد. باز هم روی زمین دراز بکشید، پاهایتان را از زمین بالا بیاورید. این بار پاها را در جهت مخالف هم حرکت دهید. مثلاً اگر یک پایتان را بالا میآورید، پای دیگر را پایین بیاورید. بعد به شکل همزمان، پایی که بالا آوردید را پایین آورده و پایی که پایین است را بالا آورید. حواستان باشد که پاها به زمین نخورد. ببینید چند بار میتوانید این کار را انجام بدهید؟ سعی کنید آنقدر این تمرین را انجام بدهید که این تعداد بیشتر و بیشتر شود.

- سومین شکل این نرمش شکم، تفاوت کوچکی با دو تای قبلی دارد. باز هم پاهایتان را به هم چسبانده و آنها را از زمین بالا آورید. حالا بهصورت همزمان پاهایتان را از هم باز کنید و بعد دوباره آنها را به هم بچسبانید. دوباره پاها را از هم باز کنید و بعد آنها را به هم بچسبانید. ببینید چند بار میتوانید این کار را بکنید؟ شما بیشتر این کار را میکنید یا دوستتان؟

- اگر در ابتدا این کار خیلی سخت است، میتوانید کف دو دستتان را روی زمین بگذارید تا فشار کمتری به شکمتان بیاید. بعد سعی کنید کمکم دستتان را از روی زمین بردارید.

این حرکات نیازمند زمان است. وقتی بهصورت مرتّب انجام دهید، کمکم متوجه میشوید که عضلههای  شکمتان قوی میشود.

- حواستان بود که در هیچکدام از این تمرینها نیازی به دویدن و فضای باز نبود؟ به خانوادهی خود هم این حرکات را یاد بدهید!

۱۷۳
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز،ورزش،ورزش دانش آموزی،تمرین‌ های ورزشی در حال دیدن تلویزیون،مهدی زارعی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید