عکس رهبر جدید

معرفی کتاب

معرفی کتاب

پسری که دور دنیا را رکاب زد

نویسنده: الستر هامفریز

مترجم: لیدا هادی

انتشارات: اطراف

سال چاپ: 1397

ماجرا از یک بعدازظهر گرم و خستهکننده در مدرسه شروع شد. وقتی تام از پنجره به بیرون چشم دوخته بود و معلّم ریاضی مچش را گرفت. وقتی همهی بچههای کلاس به رؤیای جهانگرد شدنش خندیده بودند، چیزی درون تام او را برای شروع سفرش مصمّم کرد. مهم نبود دیگران چه میگفتند. تام تصمیمش را گرفته بود و پدر، مادر و خواهرش هم حمایتش کردند. با کمک آنها وسایلش را آماده کرد و سوار دوچرخه شد و رکاب زد.

سرتاسر اروپا را رکاب زد. وارد آفریقا شد، از آنجا آمریکای شمالی و بعد ایالاتمتحده و آلاسکا. در دل برفهای سیبری رکاب زد و از روسیه به ژاپن و چین رسید. جاده ابریشم را پشت سر گذاشت تا دوباره به اروپا برگردد. در این سفر یاد گرفت چادر برپا کند، نقشه بخواند، پنچری بگیرد، به زبانهای مختلف آدرس بپرسد، آتش روشن کند و قایق چوبی بسازد. یاد گرفت با ارزانترین غذاها خودش را سیر کند.

عجایب زیادی در این سفر دید: اهرام مصر، رود نیل، درختان بائوباب و سکویا، آتشفشانهای فعال، کانال پاناما، ستارههای هالیوود، دیوار چین، کُشتی سومو و رسمهای خاص هر منطقه. هرچه به خانه نزدیکتر میشد، بیشتر قدر داشتههایش را میدانست. چیزهایی داشت که رؤیای خیلی از بچههای این دنیا بود. او در این سفر چیزهای زیادی هم دربارهی خودش فهمیده بود؛ دربارهی تواناییهایش. اینکه «شروع» بهترین راه برای جلو رفتن است. تا شروع نکنی، هیچ پیشرفتی هم اتفاق نمیافتد. تنها چیزی که نیاز داری این است که یک برنامه داشته باشی و شروع کنی. پس شروع کن. برای هر رؤیایی که داری.

 

پسری که دور دنیا را رکاب زد
پسری که دور دنیا را رکاب زد
پسری که دور دنیا را رکاب زد

 

 

 

 

به چاچالک سقوط کنید

نویسنده: احمد اکبرپور

تصویرگر: سارا طبیب زاده

انتشارات:  هوپا

سال چاپ: 1395

اینجا چاچالک است. سرزمینی پر از معادن طلا که از چهار طرف به کوههای بلند سیاه میرسد و آنطرف کوهها، جز تاریکی و سیاهی هیچ جنبندهای وجود ندارد.

حالا فکر کن یک پرنده آهنی با صدایی وحشتناک از آنطرف کوهها بیاید و درست وسط میدان مرکزی شهر سقوط کند و اتّفاقاً چند سرنشین داشته باشد که بیشباهت به آدمیزاد نیستند. چه ماجراهایی در پیش است!

 

 

به چالچالک سقوط کنید

 

 

کتاب ها را از کجا تهیه کنیم؟

اوّلِ اوّل کتابفروشی شهر یا روستایتان. اگر کتاب شما را نداشتند هم مهم نیست. سفارش بدهید تا برایتان بیاوردند. چراغ کتابفروشیهای کوچک را روشن نگه دارید!

دوّم کتابخانه: در هر کتابخانهای که نزدیکتان است، عضو شوید. کتابخانههای کانون در روستاها هم هستند و مراکز سیار هم دارند.

سوم خرید پستی از ناشر یا خرید نسخهی الکترونیکی

 

این کتابها را کارشناسان واحد ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی مکتوب هم خواندهاند و آنها را به شما پیشنهاد میکنند.

۱۳۳
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، معرفی کتاب،پسری که دور دنیا را رکاب زد،به چاچالک سقوط کنید،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید