عکس رهبر جدید

قلب کوچک دیوانه‌ من

قلب کوچک دیوانه‌ من
کتاب «قلب کوچک دیوانه‌ من» نوشته‌ زاویه لوران پتی و با ترجمه‌ شیرین صفایی مولوی توسط انتشارات مدرسه منتشر و روانه‌ بازار نشر شد.

داستان« قلب کوچک دیوانه‌ من» از زبان سیساندا، قهرمان باهوش و باشهامت کتاب، روایت می‌شود.

سیساندا هر روز صبح که بیدار می‌شود، ضربان قلبش و همچنین روزهای عمرش را می‌شمارد. او هر روز صبح مادرش را می‌بیند که برای دویدن میان تپه‌ها از خانه بیرون می‌رود. مادرش تا جاهایی که حتی چوپان‌ها با گله‌هایشان نمی‌روند پیش می‌رود و ساعت‌ها می‌دود و می‌دود. سیساندا خودش نمی‌تواند بدود. قلب کوچک دیوانه‌اش این اجازه را به او نمی‌دهد؛ آخر قلب او با قلب همه‌ی آدم‌ها فرق دارد...
برای آنکه قلبش مثل قلب همه شود، پول زیادی لازم است... یک میلیون ِکل! پدر و مادرش برای به دست آوردن این‌همه پول باید سی‌و هشت سال و سه ماه و بیست روز کار کنند. ولی روزی این حساب و کتاب دقیق سیساندا به هم می‌خورد. او متوجه می‌شود که ممکن است مادر تیزپایش بتواند از دویدن پول دربیاورد...

از طریق نگاه راوی داستان، با خانواده‌ او و اهالی دهکده‌ای کوچک در آفریقا آشنا می‌شویم و عشق و تلاش بی‌نظیر مادر و مهر و عطوفت جاری در روابط مردمی خونگرم را به‌خوبی حس می‌کنیم.

 

زاویه لوران پتی، نویسنده‌ فرانسوی کتاب، این داستان را هم مانند بسیاری داستان‌های دیگرش از ماجرایی واقعی که در روزنامه خوانده الهام گرفته است. وی برای آثار متعددش برنده‌ی جایزه‌های بسیار بوده و از جمله چهار جایزه‌ ادبی برای نگارش این‌ کتاب کسب کرده است.

 

شیرین صفایی مولوی درباره‌ انتخاب این کتاب برای ترجمه می‌گوید: لوران پتی نویسنده‌ای نسبتاً پرکار است و جایزه‌های بسیاری هم کسب کرده است. به نظر من، یکی از مشخصه‌های مهم و جالب کار ایشان این است که داستان‌ها معمولاً در نقاط مختلفی از دنیا اتفاق می‌افتند و اغلب هم از ماجراهایی واقعی الهام گرفته شده‌اند. خواننده، از خلال داستان‌هایی همیشه پرکشش، با زندگی در مناطقی اغلب خیلی متفاوت از محیط زندگی خودش آشنا می‌شود.
داستان‌هایی که برای نوجوانان نوشته می‌شوند باید در درجه‌ اول سرگرم‌ کننده باشند، طوری که رغبت خواندن و پیگیری داستان را به خواننده‌شان بدهند. در کنار این شرط اولیه، آنچه به ویژه در مورد «قلب کوچک دیوانه‌ من» برای من جذاب بود، روحیه‌ خاص قهرمان کوچک کتاب در مواجهه با مشکلات دشواریست که با آن‌ها دست‌به‌گریبان است. به‌رغم مشکلات عدیده و شرایط سخت منطقه‌ای که ماجرا در آن می‌گذرد، شخصیت‌های اصلی کتاب قوی و تسلیم‌ناپذیرند و تحسین مخاطب را به جای هر گونه حس ترحم برمی‌انگیزند. شاید در جامعه‌ خودمان هم چنین نمونه‌هایی کم نباشند؛ با این حال فکر می‌کنم که خصوصاً در شرایط حاضر، بسیار ارزشمند است اگر بتوانیم در قالب چنین داستان‌هایی که در نقاط متفاوتی از دنیا روی می‌دهند، الگوهایی هر چه بیشتر و متنوع‌تر از امید و پشتکار به نسل نوجوانمان عرضه کنیم.

 

رمان «قلب کوچک دیوانه‌ من» مشتمل بر 39 فصل در فروشگاه‌های سراسر کشور و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه در دسترس مخاطبان قرار دارد.


۶۸۷
کلیدواژه (keyword): قلب کوچک دیوانه‌ من،زاویه لوران پتی،شیرین صفایی مولوی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید