عکس رهبر جدید

معرفی کتاب

  فایلهای مرتبط

اینترنت شبیه چاله است

نویسنده: شونا آینز

تصویرگر: ایریس آگوچ

مترجم: احمد تصویری

ناشر: مهرسا

قطع: خشتی

سال چاپ: 1396

 

تا به حال فکر کردهای اینترنت شبیه چیست؟ کرونا که مدرسهها را تعطیل کرد، اینترنت به دادمان رسید. بازی، کارتون و تماس تصویری، کلّی کمکمان کرد. به نظرت اینترنت فقط کمک کننده است؟

نویسندهی این کتاب فکر میکند اینترنت شبیه چاله است. حسابی سرمان را گرم میکند. بعضی وقتها هم حسابی گرفتارمان میکند؛ مثلاً زیادهروی در استفاده از اینترنت زمانی برای کارهای مهممان باقی نمیگذارد. اینترنت گرفتاریهای دیگری هم دارد که در این کتاب میتوانی بخوانی.

 

معرفی کتاب

 

زنان پیشرو

نویسنده: الهام نظری، گلچهره سهراب

ناشر: هوپا

قطع: وزیری

سال چاپ: 1398

 

فکر میکنم مهمترین چیز در این دنیا، پیدا کردن کار مورد علاقه خودمان است. فرقی نمیکند علاقهی ما خلبانی، کشاورزی یا بازیگری باشد. البته با پیدا کردن علاقه هم تمام مشکلات حل نمیشود. ممکن است مثل نازنین دانشور ما را جدی نگیرند یا مثل ایران درودی در خواندن و نوشتن ضعیف باشیم. شاید روستای کوچکمان مثل روستای زینت دریایی پر از بیکاری باشد. شاید مثل خواهران ورزشکار منصوریان در شهرمان باشگاه ورزشی نباشد، امّا میتوانیم مثل سیمین دانشور از شرایط بد نترسیم و داستان بنویسیم یا مثل توران خانم میرهادی معلّمی عاشق باشیم.

بعضی وقتها هم فکر میکنیم توی شهر و روستا و کشور ما نمیشود کارهای بزرگ انجام داد و موفق شد، امّا زنان پیشرو توانستهاند. به کارشان ادامه دادهاند و به آرزوهای بزرگشان رسیدهاند. در شیمی و تاریخ و موسیقی بزرگترین کارها را انجام دادهاند. عکاس، مجسمهساز و مدیرهای فوقالعادهای شدند. وقتی زندگی آنها را در کتاب «زنان پیشرو» میخواندم، با خودم گفتم: «اگر آنها توانستهاند، پس ما هم میتوانیم.»

 

اندوه بالابان

نویسنده: مهدی رجبی

تصویرگر: بهزاد شفق

ناشر: نردبان

قطع: رقعی

سال چاپ: 1396

 

بالابان اسم یک گونه پرنده از خانوادهی شاهینهاست. مندوی دوازده ساله هم قهرمان این داستان است. شاید بپرسی قهرمان کیست؟ به نظر من همهی بچهها قهرمان داستان زندگی خودشان هستند، مثل مندو؛ بچهای که برایش مهم بود دوروبرش چه میگذرد. به نظر من قهرمان بودن یعنی کنجکاو بودن، یعنی وقتی فهمیدی بالابان زندانی و غمگین است برایش کاری کنی؛ حتّی اگر ترسیده باشی و تنها کاری که بلدی ساز زدن باشد.

 

کتاب ها را از کجا تهیه کنیم؟

اوّل اوّل، کتابفروشی شهر یا روستایتان. اگر کتاب شما را نداشتند هم مهم نیست، سفارش بدهید تا برایتان بیاورند. چراغ کتابفروشیهای کوچک را روشن نگه دارید!

دوّم کتابخانه، در هر کتابخانهای که نزدیکتان است، عضو شوید. کتابخانههای کانون در روستاها هم هستند و مراکز سیار هم دارند.

سوم، خرید پستی از ناشر یا خرید نسخهی الکترونیکی

 

این کتابها را کارشناسان واحد ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی مکتوب هم خواندهاند و آنها را به شما پیشنهاد میکنند.

۲۸۳
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌‌آموز، معرفی کتاب،اینترنت شبیه چاله است،زنان پیشرو،اندوه بالابان،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید