عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

خودروهای الکتریکی

خودروهای الکتریکی
مخاطبان گرامی، لطفا جهت مشاهده‌ی متن کامل "خودروهای الکتریکی" به فایل PDF در پایین همین صفحه مراجعه فرمایید.

از یک دهه گذشته خودروهای الکتریکی روانه بازار شدند و هرسال بر شمار تولید آنها افزوده شده است. پیشبینی میشود در 10 سال آینده شمار تولید این خودروها از خودروهای بنزینی بیشتر شود. در واقع برخی کشورها برنامههایی تنظیم کردهاند که از سال 2030 تولید و ورود هر نوع خودروی بنزینی را ممنوع کنند.

مهمترین چالش در خصوص خودروهای الکتریکی، هزینه ساخت باتری، زمان شارژ باتریها و طول مسیر (مسافت) قابل پیمودن پس از هر شارژ است. متخصصان برآورد کردهاند، اگر هزینه ساخت هر کیلووات ساعت (kWh) باتریهای خودروهای الکتریکی به 100 دلار برسد، این خودروها قابل رقابت با خودروهای بنزینی خواهند شد.

با توجه به شرایط مسیر، یک خودروی الکتریکی متعارف با هر کیلووات ساعت انرژی میتواند بین 5 تا 5/6 کیلومتر را طی کند. در این صورت هزینه ساخت باتریهای یک خودروی الکتریکی 100 کیلووات ساعتی (100kWh)، برابر 10 هزار دلار میشود و تقریباً همین میزان هم برای ساخت بقیه قسمتهای یک خودروی برقی متعارف (شکل 1) هزینه خواهد شد که میتواند به راحتی با یک خودروی بنزینی رقابت کند.

مطابق گزارشهای مستند، هزینه تولید هر کیلووات ساعت باتری برای خودروهای الکتریکی 10 سال پیش (سال 2010 میلادی) حدود 1100 دلار بود که در سال گذشته (2020) به 137 دلار رسید. پیشبینی میشود این هزینه به زودی و طی همین یکی دو سال آینده به 100 دلار برسد. در این صورت باید منتظر شمار تولید بالای این خودروها با قیمت مناسب و فراگیرشدن آنها در کشورهای جهان بود.

۲۷۳
کلیدواژه (keyword): رشد برهان متوسطه اول، ریاضی و کاربرد
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید