عکس رهبر جدید

معرفی کتاب

  فایلهای مرتبط

خرس‌ها و دیگر گوشت‌خواران

نویسنده: علی گلشن

ناشر: کانون پرورش فکری

کودکان و نوجوانان

بیا با کتاب «خرسها و دیگر گوشتخواران» ایرانی، سفر شگفتانگیزی را شروع کنیم. سفری علمی، ولی کاملاً متفاوت! چرا؟ چون میخواهیم به زیستگاه خرسهای قهوهای قدم بگذاریم، به داخل لانهشان سرک بکشیم، با خدنگهای کنجکاو در نخلستان گشتی بزنیم و زیر نور مهتاب بازی راسوها و سمورها را ببینیم. در این سفر گاه پای صحبت زنان و مردانی بنشینیم که صدها قصّه و افسانه از جانوران و زندگی اسرارآمیزشان در سینه دارند و گاه در موزهها به دیدار نقوش جانوران بر آثار تاریخی و هنری سرزمینمان برویم. عکسهای حیاتوحش ایران را ببینیم و با نام عکاسشان آشنا بشویم. آمادهای؟

 

دختری که می‌خواست کتاب‌ها را نجات دهد

نویسنده: کلاوس هاگروپ

تصویرگر: لیسا آیساتو

مترجم: عطیه الحسینی

ناشر: طوطی

«اگر کتابهایی که کسی آنها را نمیخواند از بین بروند، آنوقت آدمهای توی کتابها هم از بین میروند. مثل برگ پاییزی. برای همیشه.» روزی که آنا فهمید کتابهایی که خوانده نمیشوند در خطرند، تصمیم گرفت یک چرخ دستی پر از کتاب را از کتابخانه امانت بگیرد و در چهار هفته آنقدر بخواند که دیگر توی سرش جا نداشته باشد، امّا کتابها را نجات دهد! چون باور داشت که «خواندن، تنها راه زنده نگهداشتن کتابهاست!»

شاید کتاب آخری که مسئول کتابخانه، خانم مانسن به او داد، پاداش این کارش بود. «یک جورهایی انگار کتاب دربارهی خودش بود.» کتاب جنگل جادویی! کتابی رمزآلود و بیپایان! آنا و دوستانش تمام تلاششان را کردند تا پایان داستان را بفهمند.

با آنها همراه شو و پایان داستان را کشف کن، شاید بخواهی پایان خودت را برای داستان «جنگل جادویی» بنویسی. پایانی که تا همیشه شگفتانگیز باقی بماند.

 

ماجرای خانم شارلوت

نویسنده: دومنیک دمرس

مترجم: مهناز عسگری

ناشر: محراب قلم

از نظر تو یک معلم معرکه دقیقاً باید چه شکلی باشد؟

به نظر من دست کم میتواند شبیه خانوم شارلوت باشد. اوه ببخشید خانوم شارلوت را نمیشناسی؟

یک معلم پیرِ خیلی قدبلندِ خیلی لاغر که درعین عجیب و غریب بودن، برای هر ماجرایی بهترین راهحل را دارد. فرقی نمیکند خانوم شارلوت  این بار کتابدار یا مربی فوتبال است، حتّی اگر وزیر آنچنانی یا خدمتکار هم باشد، شگفتانگیز است! این را من نمیگویم، نظر همهی بچههاست. باورت نمیشود؟ پس حتماً کتابهای خانوم شارلوت را گیر بیاور و بخوان.

معرفی کتاب

 

کتاب‌ها را از کجا تهیه کنیم؟

اوّلِ اوّل،کتابفروشی شهر یا روستایتان. اگر کتاب شما را نداشتند هم مهم نیست. سفارش بدهید تا برایتان بیاوردند. چراغ کتابفروشیهای کوچک را روشن نگه دارید!

دوّم، کتابخانه در هر کتابخانهای که نزدیکتان است عضو شوید. کتابخانههای کانون در روستاها هم هستند و مراکز سیار هم دارند.

سوم، خرید پستی از ناشر یا خرید نسخهی الکترونیکی.

 

این کتابها را کارشناسان واحد ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی مکتوب هم خواندهاند و آنها را به شما پیشنهاد میکنند.

۲۳۹
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، معرفی کتاب،خرس‌ ها و دیگر گوشت‌ خواران،دختری که می‌ خواست کتاب‌ ها را نجات دهد،ماجرای خانم شارلوت
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید