عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

شکارچیان شب: عنکبوت تارافکن

  فایلهای مرتبط
شکارچیان شب: عنکبوت تارافکن
از هزاران گونه عنکبوتی که د‌ر د‌نیا وجود د‌ارند، یکی از آن‌ها بسیار عجیب است و سبک زند‌گی جالبی را د‌ر پیش گرفته است. این عنکبوت استرالیایی به‌جای اینکه فقط تار ببافد و منتظر بنشیند تا شاید طعمه‌ای د‌رون تارش گیر بیفتد، خود‌ش هم آستین بالا می‌زند و د‌ر طول شب، با تکنیک خاصی، غذای خود را از مورچه‌ها، سوسک‌ها و حتی د‌یگر عنکبوت‌ها تأمین می‌کند. د‌ر طول روز هم کاری جز قایم‌شدن و به انتظار شب نشستن ند‌ارد. اما این شکارچی نیرومند چگونه طعمه‌های خود را گیر می‌اند‌ازد؟

۱. کشیدن تار  

در ابتدا که عنکبوت روی خانهاش نشسته است، تار بهصورت سست و شل شبیه حرف A خواهد بود، اما زمانی که عنکبوت بخواهد غذایش را تأمین کند، سعی میکند تارش را بکشد تا طویل شود و طعمه را درون تار به دام بیندازد.

 

۲. ثابت ایستادن  

عنکبوت به کمک جفت پاهای اولی و آخری خود تار را نگه میدارد و تا زمانی که طعمه نزدیک شود، در همین حالت باقی میماند.

 

۳. افکندن تار  

بهمحض اینکه طعمه به اندازه کافی نزدیک شود، عنکبوت تارش را آنقدر میکشد تا بتواند آن را روی طعمه بیندازد و شکار کند.

 

۴. گیر انداختن  

طعمه بیچاره درون تار محصور میشود و عنکبوت پس از گیر انداختن، شروع به تنیدن تارهای بیشتر به دور غذایش میکند تا سر فرصت آن را نوش جان کند.

از دیگر سازگاریهای این عنکبوت شبزی، وجود دو چشم بسیار تیزبین و درشت در جلوی صورت و کنار شش چشم دیگر آن است. جالب است بدانید، هیچ عنکبوتی در دنیا چشمهای به این بزرگی ندارد و همین باعث شده است به آن لقب «عنکبوت غولچهره» هم بدهند.

۲۸۱
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، علمی، عنکبوت استرالیایی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید