عکس رهبر جدید

خداحافظی با نمره ناپلئونی

خداحافظی با نمره ناپلئونی

نگرانی در چشمانش موج می‌زد و صدایش می‌لرزید: «نمی‌دانم چه بر سرم آمده! هرچه خواندم فراموش کردم. پارسال اینطور نبود ...‌» بعد هم قطرات اشک از گوشه چشمانش گلوله‌گلوله به پایین ریخت.

ممکن است این اتفاق برای شما هم افتاده باشد. حالا که فصل امتحان‌ها رسیده، نشسته‌اید و فکر کنید اصلاً چرا درس می‌خوانید؟ اگر از من بپرسید، می‌گویم به هر دلیلی هم که باشد، سعی کنید از درس‌خواندن، مدرسه رفتن و امتحان دادن لذت ببرید. تعجب را می‌توانم توی صورتتان تصور کنم که با خودتان می‌گویید: این سردبیر ما هم که اصلاً از حال و هوای ما خبر ندارد. من هم در جواب می‌گویم: «بار کج به منزل نمی‌رسد» و یکی از مهم‌ترین دلیل‌هایی که می‌تواند باعث شود لذت درس خواندن را نچشید، رفتارهای نامنظم نادرست است. وقتی کارها را به شیوه‌ای نادرست انجام می‌دهید، خب معلوم است که نتیجه قابل قبولی هم نخواهید گرفت.

بعضی‌ افراد وقتی می‌خواهند وارد استخر شوند، اول پاهایشان را خیس می‌کنند و بعد یواش‌یواش وارد آب می‌شوند. بعضی‌ها هم همان اول کار شیرجه می‌زنند و کار را یکسره می‌کنند. اگر می‌خواهید از درس خواندن لذت ببرید، خود را کاملاً به آب بیندازید و در استخر علم شنا کنید. نسیه درس نخوانید. غواص حرفه‌ای باشید تا از دریای علم و آگاهی، غنیمت‌های فراوانی کسب کنید. یادتان باشد اگر نترسید، همه چیز می‌آموزید. شکست بخورید اما ناکام نشوید. زمین بخورید اما خسته نشوید. زخم بردارید و درد بکشید اما نترسید.




۵۱۰
کلیدواژه (keyword): رشد جوان،سخن سردبیر
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید