عکس رهبر جدید

پازل و شکل هندسی ترسیم کنید

پازل و شکل هندسی ترسیم کنید

با توجه اینکه امروز موبایل از مهمترین ابزار یادگیری محسوب می‌شود و مخصوصاً بعد از تعطیلی مدارس و مجازی شدن آموزش‌ها موبایل‌ها و تبلت‌ها از مهمترین ابزار آموزش برای دانش‌آموزان شدند قصد داریم برای دانش‌آموزانی که چالش‌های ریاضی رو خیلی دوست دارند و همینطور کلنجار رفتن با مسائل دوربرشون از سرگرمی‌های آن‌ها می‌باشد بازی محبوب، جالب و پرطرفدار در سبک بازی‌های فکری و پازل مانند را معرفی کنیم که ضمن کشیدن اشکال هندسی مفاهیم ریاضی را نیز آموزش می دهد.

این برنامه توانسته است با ترکیب عجیب دنیای ریاضیات و سبک پازل، طعم شیرین علم ریاضی و هندرسه را به مخاطب بچشاند بنابراین اگر از کلیشه‌های موجود خسته شده و هوس تجربه‌ای متفاوت کرده‌اید با ما برای آشنایی با این برنامه همراه شوید.

این بازی جذاب هندسی هم نسخه اندروید، و هم نسخه ios را دارد برای نصب آن می‌توانید از مسیرهای زیر استفاده کنید:

 

نسخه اندروید

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hil_hk.euclidea

 

نسخه ios

https://itunes.apple.com/en/app/id927914361

بعد از نصب، شمایل  روی موبایل ایجاد خواهد شد که دروازه ورود به این برنامه است. تصویر 1 نیز صفحه شروع این برنامه است که در این صفحه شما به ترتیب می‌توانید از دکمه‌های مقابل استفاده نمایید:

- امتیازات کسب شده را ملاحظه کرد. 

- ورود به مراحل بازی

- انجام برخی تنظیمات

تمام مراحل پازل مانند بازی بر پایه علوم هندسی بوده و بیشتر پیرامون اثبات بعضی قضیه‌ها می‌چرخند. مراحل کار با این نرم‌افزار جالب را می‌توان به شکل زیر توضیح داد:

- بازی شامل مراحل مجزای طبقه‌بندی شده است که با حروف یونانی آلفا ،بتا، گاما و.. نامگذاری شده اســت. مراحل آن از خیلی آسان (آلفا) (تصویر 2) شروع می‌شود و به تدریج که آموزش‌ها را فرا بگیرید مراحل مشکل‌تر می‌گردد؛ به‌طوریکه دبیران ریاضی باسابقه و دانش‌آموزان تیزهوش را نیز به مبارزه دعوت می‌کند.

- در طول بازی یکسری ابزار مانند خط و دایره و نقطه:  برای تکمیل شکلی که از شما خواسته است در اختیار شما قرارداده می‌شود که با تکمیل کردن بعضی مراحل ابزاری مانند عمود منصف، خط موازی و نیمساز مانند تصویر 3 در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد.

- در هر مرحله از بازی مانند تصویر 4 با حروفV و E و L برخورد می‌کنید که در آن حرف L مشخص می‌کند که برای تکمیل این شکل به چند ابزار اقلیدسی مانند خط و دایره و... احتیاج دارید. حرف E مشخص می‌کند که به چند حرکت نیاز هست و حرف V ستاره مخفی نامیده می‌شود که در صورت اینکه شکل را با دو یا چند حالت حل کنید امتیاز آن به شما تعلق می‌گیرد. (در شکل 4 بالای صفحه مشخص شده که برای تکمیل این شکل 4 خط و دایره و 4 حرکت استفاده شده و 2 امتیاز هم بابت دو شکل یعنی یک مثلث دوم دریافت شده است)

فشردن دکمه کاوشگر  به شما کمک می‌کند تا شکل نهایی را ببینید و بررسی کنید آیا راهبردی که برای حل انتخاب کرده‌اید، منجر به رسیدن به شکل نهایی می‌شود یا می‌بایست شعاع دایره‌ها یا اندازه پاره‌خط‌ها و یا محل عمود، نیمساز و مماس‌ها را تغییر بدهید که بعضی مواقع کمک زیادی به پیدا شدن جواب می‌کند. یادتان باشــد اگر بعد از اتمام یک مرحله نتوانســتید به مرحله بعد بروید، به این دلیل است که تعداد ستاره‌هایی که تابه حال جمع کرده‌اید کافی نیست. در چنین مواقعی باید سعی کنید مرحله‌هایی که در آن‌ها سه ستاره را به طور کامل نگرفته‌اید، دوباره انجام دهید و سه ستاره آن‌ها را بگیرید.

- مانند آنچه در تصویرهای 5 و 6 می‌بیند پس از پشت سر گذراندن دو مرحله اول و رسم مثلث متساوی‌الاضلاع و زاویه 60 درجه می‌بینید که مرحله سوم با کلمه tutorial (آموزش) عنوان‌گذاری شده این به این مفهوم هست که در این مرحله قرار است کار با یک ابزار (در اینجا ابزار Intersect (نقطه تقاطع) می‌باشد) آموزش داده شود و بابت این آموزش هیچ نوع امتیازی دریافت نمی‌کنید.

- قصد داریم با تکمیل یک مرحله که باید در آن ترسیم عمودمنصف یک پاره‌خط را یاد بگیریم یک مرحله از بازی را نیز آموزش ببینیم. (تصویرهای 7 تا 13)

ترسیم پاره‌خط بین دو نقطه (تصویر 7)

ترسیم دایره اول با مرکزیت یک نقطه از سر پاره‌خط (تصویر 8)

ترسیم دایره دوم با مرکزیت نقطه دیگر از سر پاره‌خط (تصویر 9)

مشخص کردن محل تقاطع دو دایره (تصویر 10)

ترسیم خط نهایی به عنوان عمودمنصف (تصویر 11)

در تصویرهای 12 و 13 ملاحظه می‌کنید که ضمن دریافت امتیاز این مرحله در مرحله بعد به عنوان یک ابزار می‌توان از آن استفاده کرد. و برای آن یک مرحله آموزشی در نظر گرفته شده است و ضمن معرفی آن در شکل دوم مشخص می‌کند با استفاده از این ابزار یک امتیاز از نوع L و سه  امتیاز از نوع E به بازیکن تعلق خواهد گرفت.



۲۸۵
کلیدواژه (keyword): رشد برهان متوسطه اول،ریاضی و نرم افزار،نرم افزار اقلیدس،euclidea،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید