عکس رهبر جدید

تقویم ماه

تقویم ماه
رشد هنرجو،ولادت پیامبر اسلام،ولادت امام جعفر صادق،13 آبان،روز دانش‌آموز،روز مبارزه با استکبار جهانی،شهادت حضرت معصومه

2 آبان، ولادت پیامبر اسلام(ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع)

- پیامبر اسلام (ص) 53 سال قبل از هجرت از مکه به مدینه در تاریخ 17 ربیع‌الاول متولد شدند. زمانی که حضرت محمد (ص) به دنیا آمدند قبیله‌های عربستان در اوج جهل و ظلم به سر می‌بردند. آن‌ها رباخوار بودند و به دلایل واهی مثل بحث‌های میان دو قبیله سال‌ها با یکدیگر می‌جنگیدند. پیامبر اسلام (ص) در چنین جامعه‌ای اما در خانواده‌ای بسیار محترم و معتبر میان قبیله‌های عرب متولد شدند. حضرت محمد (ص) همیشه به انسانیت، صداقت و امانت‌داری معروف بودند و از همان سن نوجوانی برای مردم قبیله‌های دیگر امین و مورد اعتماد بودند. داستان زندگی و مبعوث‌شدن حضرت رسول (ص) برای تقریباً اکثریت مردم آشناست و می‌دانند که آن بزرگوار در سن چهل سالگی در غار حرا به پیامبری نائل شدند و برای هدایت‌کردن مردم تلاش‌های فراوانی کردند.

- زادروز امام صادق(ع) که مؤسس «مذهب جعفری» بودند هم مصادف با ولادت پیامبر اکرم (ص) است.

امام صادق(ع) فرمودند:«کسانی که مالی به آن داده شود ولی سپاس نگذارند (در حقیقت) مالی ندارند.»

«تهذیب الاحکام، جلد ۶، صفحه ۳۲۲»

13 آبان، روز دانشآموز و مبارزه با استکبار جهانی

هر هنرجویی در عین حال یک دانش‌آموز هم هست و خوب است دلیل نامگذاری روز 13 آبان به نام «روز دانش‌آموز» را بداند.

سال 1357جمعی از دانش‌آموزان انقلابی و پیرو مکتب امام خمینی (ره) به همراه دانشجویان آگاه و معترض در حیاط دانشگاه تهران تجمع کردند. مأموران رژیم سفاک شاهنشاهی اول با پرتاب گازهای اشک‌آور سعی در متفرق‌کردن معترضان داشتند اما زمانی که پایداری و مقاومت جوانان انقلابی را دیدند شروع به تیراندازی کردند. در این حادثه حدود 50 تن از دانش‌آموزان و دانشجویان به شهادت رسیدند.

امام خمینی (ره) درباره آن روز فرمودند:«ایران امروز جایگاه آزادگان است... من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام ... صدای آزادی‌خواهی و استقلال طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم.»

صحیفه  امام خمینی(ره). جلد 4. صفحه 310

25 آبان شهادت حضرت معصومه (س)

زمانی که مأمون حضرت امام رضا (ع) را برای ولیعهدی به ایران دعوت کرد و ایشان هم به اجبار پذیرفتند و به مشهد آمدند، حضرت معصومه (س) به همراه برادران و برادرزادگان راهی ایران شدند تا با حضرت امام رضا (ع) دیدار کنند.

زمانی که حضرت معصومه (س) و همراهانشان به شهر ساوه رسیدند، مأموران ظالم حکومت عباسیان به آن‌ها حمله کردند و بسیاری را به شهادت رساندند. حضرت معصومه (س) که شاهد این حادثه بودند، از شدت غم و اندوه بیمار شدند. وقتی ایشان که دیگر توانایی ادامه‌دادن مسیر تا شهر مشهد را نداشتند در قم توقف کردند و در تاریخ 23ربیع‌الاول هنگامی که مشغول راز و نیاز با خداوند بودند، به شهادت رسیدند. شیعیان و محبان ایشان برای زیارت بارگاه مطهرشان به شهر قم و زیارتگاه ایشان سفر می‌کنند.

 

 

۱۷۷
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید